مسعود ناصری اظهار کرد: در ۸ ماه سال‌جاری ۵ هزار و ۶۳۹ علمک گاز در شهرستان‌های برخوردار از گاز طبیعی همچون بندرعباس، رودان، بندرخمیر، بستک، حاجی‌آباد، پارسیان و قشم به همت همکاران امور مهندسی و اجرای طرح‌ها نصب شده است.

وی افزود: از این تعداد علمک نصب شده ۴هزار و ۲۵۱ علمک در مناطق شهری و یک هزار و ۳۸۸علمک در مناطق روستایی نصب شده که با مقایسه این ارقام با ۸ماه سال ۹۸، شاهد رشد بیش از ۳۰۰ درصدی در زمینه نصب علمک گاز در مناطق شهری و روستایی هستیم.

ناصری اظهار کرد: این رشد نشان‌دهنده عزم شرکت گاز استان در گازرسانی به مردم هرمزگان به‌منظور برخورداری از این نعمت، ایجاد آسایش، رفاه اجتماعی، اشتغال‌زایی، ایمنی بیشتر و توسعه پایدار بوده است.

رئیس روابط‌عمومی شرکت گاز استان هرمزگان گفت: در چند سال اخیر اشتراک‌پذیری گاز از سوی شهروندان یکی از دغدغه‌های شرکت گاز استان است و هزینه فراهم‌ کردن زیرساخت‌ها و گازرسانی به این مناطق نسبت به هزینه انشعابی که شهروندان پرداخت می‌کنند، بسیار متفاوت است به نحوی که با توجه به زیربنای ساختمان، دامنه مصرف و تعداد واحد آن این مبلغ بین ۱۴۰ تا ۳۵۰ هزار تومان متغیر است. درحالی‌که برای نصب هر علمک درب خانه یا مجتمع، شرکت گاز چند برابر هزینه می‌کند و نصب آن کاملا رایگان است.

وی افزود: با در نظر گرفتن تعداد علمک‌های نصب شده در سال‌جاری، جمع کل انشعابات نصب شده در استان به بیش از ۲۶ هزار علمک گاز رسیده که حدود ۲۱هزار علمک در مناطق شهری و ۵۳۰۰ علمک در مناطق روستایی نصب شده است.

ناصری در ادامه اظهار کرد: انجام هرگونه حفاری در شهر یا روستا نیازمند مجوز از شهرداری است و در هر منطقه باید با رعایت برنامه زمان‌بندی و همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌ها حفاری صورت بگیرد از این‌رو در این زمینه نیز همکاری‌های مناسبی صورت گرفته و این همراهی سبب شده تا در برخی مناطق استان روند نصب علمک با شتاب بیشتری صورت بگیرد.