سایه اقتصاد  چین  بر  بهای  برنت

به گزارش رویترز و تا لحظه تنظیم این گزارش، قیمت نفت‌خام برنت با ۸۰‌سنت کاهش، معادل ۱.۰۳‌درصد، به ۷۶ دلارو ۸۶ سنت در هر بشکه رسید. قراردادهای آتی نفت‌خام وست‌تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۸۷‌سنت کاهش، معادل ۱.۱۷‌درصد، به ۷۳ ‌دلار و ۵۰ سنت رسید.

جیووانی استانوو، تحلیلگر UBS به رویترز گفت، از یک‌سو نقدینگی کمتر در بازار نفت و از سوی دیگر برخی اظهارات از سوی وزیر امورخارجه آمریکا؛ آنتونی بلینکن در مورد احتمال توافق آتش‌‌‌‌‌‌‌بس در غزه، منجر به کاهش فشار و افزایش قیمت نفت شده‌است. بلینکن، روز دوشنبه ۱۹ماه اوت اعلام کرد؛ نخست‌‌‌‌‌‌‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، پیشنهاد ارائه‌شده توسط واشنگتن برای حل اختلافاتی که مانع توافق آتش‌‌‌‌‌‌‌بس در غزه شده‌بود را پذیرفته و از حماس نیز خواسته که همین کار را انجام دهد. یاپ‌ژوئن‌رونگ، استراتژیست بازار در IG گفت: «توافق آتش‌‌‌‌‌‌‌بس در غزه اکنون بیشتر محتمل می‌رسد که باعث‌شده فعالان بازار، خطرات ناشی از تنش‌های ژئوپلیتیک و اختلالات در عرضه نفت را کمتر درنظر بگیرند.» در چین، نگرانی‌های اقتصادی بر قیمت نفت فشار آورده‌است.

دومین اقتصاد بزرگ جهان در ژوئیه مشکلات صنعتی بیشتری را تجربه کرد، رشد صادرات و سرمایه‌گذاری در این کشورکاهش و بیکاری افزایش یافت. از طرف عرضه، تولید در میدان نفتی شراره لیبی حدود ۸۵‌هزار بشکه در روز افزایش یافت که هدف آن تامین پالایشگاه نفت زاویه بود.

 شرکت ملی نفت لیبی(NOC) در ۷ماه اوت به دلیل محاصره توسط معترضان که تولید در میدان ۳۰۰‌هزار بشکه‌‌‌‌‌‌‌ای را متوقف کرده‌بود، وضعیت اضطراری را برای صادرات نفت از این میدان اعلام کرد. در آمریکا، نظرسنجی اولیه رویترز نشان‌داد که ذخایر نفت‌خام در هفته گذشته ۲ میلیون و نهصد هزار  بشکه کاهش ‌یافته‌است.