نظارت بر عملکرد جایگاه‌های سوخت

وی با اشاره به اینکه مشکلی در تامین بنزین برای تعطیلات نوروز نخواهیم داشت، افزود: کل ۴‌هزار و ۴۰۰ جایگاه عرضه سوخت در سراسر کشور آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند. وزیر نفت با اشاره به اینکه بازرسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به‌‌‌‌‌طور نامحسوس و از ۱۵ اسفندماه در کل جایگاه‌های عرضه سوخت شهری و بین‌‌‌‌‌شهری در حال رصد عملکرد آنها هستند، تصریح کرد: هموطنان برای گزارش تخلف‌‌‌‌‌های احتمالی می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند تا بازرسان ورود و با تخلف‌‌‌‌‌ها برخورد کنند. جعفر سالاری‌‌‌‌‌نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز از آماده‌‌‌‌‌باش‌‌‌‌‌ نیروی انسانی و تجهیزات این شرکت در سراسر کشور برای توزیع سوخت نوروزی خبر داد و گفت: کارت آزاد به اندازه نیاز این روزها در اختیار جایگاه‌‌‌‌‌ها قرارداده شده‌است، اما تقاضا می‌شود مردم در سفرهای نوروزی کارت سوخت شخصی همراه داشته باشند. 

سالاری‌‌‌‌‌نسب در نشستی با نمایندگان رسانه‌های کشور به مناسبت آغاز طرح نظارت بر عرضه نوروزی سوخت اعلام کرد: اقدام‌های لازم برای صدور کارت‌های هوشمند سوخت درخواست‌‌‌‌‌شده و تحویل آن به متقاضیان پیش از روزهای تعطیلات نوروز انجام‌شده و کارت آزاد کافی در اختیار جایگاه‌های عرضه قرار گرفته‌است. وی بیان کرد: هیچ کمبودی در زمینه سوخت وجود ندارد و همه تاسیسات و تجهیزات در مراکز ذخیره و مبادی توزیع سوخت در آماده‌‌‌‌‌باش کامل هستند. با توجه به اینکه در سال‌۱۴۰۲، بحث شخصی‌‌‌‌‌سازی کارت‌های هوشمند سوخت را داشتیم، اقدام‌های لازم درباره کارت سوخت انجام و کارت‌ها صادر شده‌است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: ذخیره‌سازی مناسب سوخت در تمامی انبارهای کشور انجام شده‌است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد و مناطق سی‌‌‌‌‌وهفت‌‌‌‌‌گانه این شرکت نیز در آماده‌‌‌‌‌باش کامل به‌‌‌‌‌سر می‌برند. سالاری‌‌‌‌‌نسب همچنین به آغاز طرح نظارت بر عرضه نوروزی سوخت از پانزدهم اسفندماه امسال اشاره کرد و گفت: گروه‌های عملیاتی ستاد و مناطق سی‌‌‌‌‌وهفت‌‌‌‌‌گانه از روز سه‌‌‌‌‌شنبه (۱۵ اسفند) به سراسر کشور اعزام شدند و این گروه‌ها به‌‌‌‌‌دقت بر نحوه توزیع سوخت در جاده‌‌‌‌‌های مواصلاتی، محورهای ترانزیتی و همه ‌جایگاه‌های درون‌‌‌‌‌شهری نظارت خواهند کرد .