تولیدکنندگان اوپک‌پلاس توافق کرده‌اند که حدود ۲‌میلیون و ۲۰۰‌هزار بشکه در روز نفت را از بازار جهانی در سه‌ماهه اول سال‌آینده حذف کنند. کریگ ارلام، تحلیلگر OANDA گفت که معامله‌گران به این موضوع با شک و تردید نگاه‌کردند. ارلام افزود: «به‌نظر می‌رسد معامله‌گران یا تصمیم اوپک‌پلاس را جدی نگرفته‌اند یا آن را کافی نمی‌دانند.» اوپک‌پلاس که بیش از ۴۰‌درصد نفت جهان را تولید می‌کند، پس از کاهش قیمت‌ها از حدود ۹۸ دلار در هر بشکه در اواخر سپتامبر به دلیل نگرانی‌ها در مورد تاثیر رشد اقتصادی ضعیف بر تقاضای سوخت، تولید خود را کاهش داد.

جان ایوانز، تحلیلگر PVM گفت: سردرگمی‌های بازار نفت که هفته‌ها طول کشیده، به‌زودی متوقف نخواهد شد. ماهیت داوطلبانه کاهش‌های اوپک‌پلاس باعث ایجاد شک و تردید در مورد اینکه آیا تولیدکنندگان به‌طور کامل آنها را اجرا می‌کنند یا نه، شده‌است. در ایالات‌متحده، جروم پاول، رئیس فدرال‌رزرو، روز جمعه گفت که بانک‌مرکزی با دقت بیشتری روی نرخ‌های بهره تصمیم‌گیری خواهد کرد، زیرا ریسک‌ها در حال متعادل‌شدن هستند. نظرسنجی رویترز نشان‌داده‌است سرمایه‌گذاران مراقب فعالیت‌های تولیدی هستند که در طول ماه گذشته به دلیل تقاضای ضعیف، سیر نزولی داشته‌است.

شرکت خدمات انرژی بیکر‌هیوز (BKR.O) در گزارش خود در روز جمعه اعلام کرد که تعداد سکوهای نفتی ایالات‌متحده، این هفته با ۵‌درصد افزایش به ۵۰۵ رسید‌که بالاترین رقم از سپتامبر بوده‌است. در همین حال، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل‌متحد روز جمعه هنگام سخنرانی در اجلاس دو هفته‌ای کاپ۲۸ در امارات، خواستار آینده‌ای بدون سوخت فسیلی شد.