این بالاترین نرخ پایان روز برای برنت از اول ماه مه و برای وست‌تگزاس اینترمیدیت از ۲۴ ماه مه بود. هر دو معیار در پایان هفته حدود ۵‌درصد افزایش‌یافتند. فیل فلین تحلیلگر، گفت: فکر می‌کنم شاهد اعمال سفارش‌های معاملاتی (خرید) کوتاه‌‌‌‌‌‌‌مدت هستیم، زیرا بسیاری از افراد روی این معاملات شرط‌‌‌‌‌‌‌بندی کرده‌‌‌‌‌‌‌اند. پس از دو ماه تثبیت قیمت بین ۷۳ تا ۷۷ دلار، برنت برای اولین‌بار از اواسط آوریل وارد برهه‌ای شد که از نظر تکنیکال شاید سیگنال خرید بود. کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار در اوآندا، گفت: رشد طی یک هفته گذشته یا بیشتر؛ بسیار قوی بوده و با شتاب به کمک کاهش‌‌‌‌‌‌‌ جدید تولید از سوی عربستان‌سعودی و روسیه حمایت شده‌است.  بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت، عربستان‌سعودی و روسیه در هفته‌های اخیر کاهش تولید جدید خود را اعلام کردند که مجموع کاهش تولید اوپک‌پلاس؛ سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش را به حدود ۵‌میلیون بشکه در روز یا حدود ۵‌درصد از تقاضای تولید جهانی نفت رساند.

تحلیلگران می‌گویند: انتظار می‌رود کاهش تولید اوپک‌پلاس التهاب بازار را تشدید کند و باعث کسری عرضه در نیمه دوم سال‌۲۰۲۳ شود و از قیمت‌های بالاتر نفت حمایت کند. منابع نزدیک به اوپک گفتند که اوپک احتمالا دیدگاه مثبتی در مورد رشد تقاضای نفت در سال‌آینده خواهد داشت. یک منبع دولتی به رویترز گفت: آخرین تعهد روسیه برای کاهش صادرات نفت نیازی به کاهش مشابه در تولید ندارد. شرکت مشاور حوزه نفت ورتکسا اعلام کرد؛ در حال‌حاضر ۵/ ۱۰‌میلیون بشکه نفت‌خام عربستان در انبارهای شناور بندر عین‌سخنا در دریای سرخ مصر وجود دارد که تقریبا نسبت به اواسط ژوئن به نصف کاهش یافته‌است.

بر اساس گزارش شرکت خدمات انرژی بیکر‌هیوز در ایالات‌متحده، شرکت‌های انرژی این هفته برای اولین‌بار در ۱۰ هفته گذشته، به دلیل بزرگ‌ترین افزایش هفتگی تعداد دکل‌‌‌‌‌‌‌های گازی از اکتبر ۲۰۱۶، به تعداد سکوهای نفت و گاز طبیعی اضافه‌کردند.  در نروژ، EQNR.OL ) Equinor ASA ) تولید در میدان نفتی اوزبرگ شرق در دریای شمال را به دلیل کمبود نیروی انسانی متوقف کرد. در مکزیک، پس از وقوع آتش‌‌‌‌‌‌‌سوزی در صبح روز جمعه در یک سکوی دریایی که توسط شرکت نفت دولتی پمکس در خلیج‌مکزیک اداره می‌شود، ۶ نفر مجروح شدند.  همچنین بهای دلار آمریکا این ماه به پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای سقوط کرد، پس از اینکه داده‌ها نشان داد رشد اشتغال در ایالات‌متحده کمتر از حد انتظار است اما همچنان به اندازه‌‌‌‌‌‌‌ای قوی است که احتمالا فدرال‌رزرو آمریکا؛ افزایش نرخ بهره را  از سر می‌گیرد.