نوید میدان تازه گازی در هرمزگان

وی تاکید کرد: فقط صرفه‌جویی می‌تواند مشکل ناترازی گاز را حل کند. با ۱۵پکیج گازی، شامل ۲ ایستگاه تقویت فشار، فاز۲ پالایشگاه فراشبند و ۱۲‌میدان گازی هر روز بر تولید گاز اضافه خواهد شد. او با بیان اینکه در نفت نیز میادین مشترکی با عراق داریم، گفت: در میدان مشترک دهلران تمرکز ویژه‌ای شده و به‌زودی کار مذاکرات و قرارداد توسعه این میدان امضا خواهد شد. میدان مهم دیگر میدان‌‌‌‌‌‌‌ دانان است که امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

حیدری گفت: علاوه‌بر توسعه ذخیره‌سازی گاز، ماموریت دیگر ما توسعه چاه‌های آب در قالب حفاری چاه‌های عمیق است که در استان سیستان و بلوچستان شروع به‌کار خواهیم کرد.  حیدری در پاسخ به خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» درمورد برنامه‌های اکتشافی مرکز پالایش و پخش و آیا باید منتظر میدان تازه‌‌‌‌‌‌‌ای بود یا نه؟ گفت: بحث ناترازی گاز از دغدغه‌‌‌‌‌‌‌های اصلی وزارت نفت است. در جلسات مشترک با مدیریت اکتشافات تاکید کردیم باید هر میدان گازی که با کوتاه‌ترین زمان بتوان آن را توسعه داد. مخصوصا در شمال‌شرق کشور میادینی برای پشتیانی شبکه سراسری این منطقه باشند. به گفته حمیدی میدان تازه گازی در استان هرمزگان کشف شده‌است که «ان‌شاءالله بتوانیم در آن بخش هم مشارکت جدی داشته‌‌‌‌‌‌‌باشیم.»

حیدری با اشاره به اینکه میدان‌های نفتی به‌‌‌‌‌‌‌طور عمده در غرب کشور واقع شده‌اند، گفت: ۲قرارداد ‌آی‌پی‌سی با شرکت‌های روسیه بخش بزرگی از افزایش تولید را برعهده دارند. همچنین فاز نخست میدان آذر و فاز تکمیلی دانان و تکمیل کامل میدان خشت به همراه ۲ قرارداد آی‌پی‌سی بالای ۲۰۰‌هزار بشکه در روز تولید خواهیم داشت. او گفت: در میادین گازی شرایط متفاوت است و در زمستان گذشته رکورد ۲۴۵‌میلیون متر‌مکعب تولید گاز در روز را داشتیم.  مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ادامه‌‌‌‌‌‌‌داد: با ۱۵ پکیج شامل میادین طوس، باباقیر و بیستون، سرخون، دی، آغار، ارم، پازند، گردان و ایستگاه تقویت فشار شانون و میدان مدار و با توسعه این میدان‌ها، به‌‌‌‌‌‌‌اندازه بیش از چهار فاز پارس‌جنوبی به تولید گاز اضافه خواهدشد.

او گفت: به دلیل شرایط ناترازی گاز کشور از سه میدان دی، آغاز و طوس با اعتبارات داخلی تولید اولیه را خواهیم داشت که در سال‌۱۴۰۲ حدود ۱۰‌میلیون متر‌مکعب به تولید اضافه می‌شود و سال‌آینده نیز ۱۰‌میلیارد متر‌مکعب به تولید افزوده خواهد شد. مجموع سرمایه‌گذاری طرح‌های این شرکت ۶/ ۳میلیارد دلار است که باید تامین مالی شود.