وی یادآورشد: با توجه به پوشش و گستردگی سرویس‌های فناوری اطلاعات در واحدهای کسب‌وکاری پتروشیمی جم در مرحله اول طراحی و پیاده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سازی سیستم در قالب ۱۳‌فرآیند اجرایی شد. این فرآیندها در بخش‌های مختلف چرخه عمر سرویس‌های فناوری اطلاعات در راستای افزایش کیفیت سرویس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و ایجاد سرویس‌های همسو با نیازمندی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کسب‌وکار نقش‌آفرینی می‌کنند. مدیر فناوری اطلاعات پتروشیمی جم اظهار کرد: جهت اجرایی‌کردن به روش‌های توصیه شده در چارچوب ITIL تغییرات ساختاری و زیرساختی جهت نیل به اهداف و چشم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازهای مشخص‌شده انجام شد که تلاش جهت دستیابی به رضایتمندی حداکثری کاربران و ذی‌نفعان، افزایش بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وری سازمانی به‌واسطه بهبود سرویس‌های موجود و افزایش ضریب نفوذ و ارائه سرویس‌های فناوری اطلاعات با ROI و ROV مطلوب و منطبق بر اهداف مندرج در توافق‌نامه سطح سرویس (SLA) برخی از این چشم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازها است.

نیک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اختر اظهار کرد: با توجه به‌سرعت و پیشرفت دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات، شناسایی تکنولوژی‌های متناسب با اهداف کسب‌وکار برای افزایش توانمندی سازمان، یکی از خواسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های استقرار سیستم مذکور بوده‌است.  وی گفت: با توجه به اینکه سیستم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مدیریتی برای ادامه حیات خود نیازمند مراقبت و بهبود مستمر هستند، واحد فناوری اطلاعات پتروشیمی جم اقدام به استقرار استاندارد ISO۲۰۰۰۰ متناسب با فرآیندهای توصیه شده این استاندارد کرده که برای اولین‌بار در اسفند ۱۳۹۸ مورد ممیزی قرار گرفت و حاصل آن، موفقیت در دریافت گواهینامه ISO۲۰۰۰۰ بود. این ممیزی به‌طور سالانه برای اطمینان از تداوم توصیه‌های استاندارد در سازمان برگزار می‌‌شود و در این سال‌ها واحد فناوری اطلاعات پتروشیمی جم، موفق به تمدید گواهینامه شده‌است.

مدیر فناوری اطلاعات پتروشیمی جم متناسب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سازی سازمان فناوری اطلاعات با توصیه‌های استاندارد Axelos، استقرار فرآیندهای ITSM و ارائه خدمات مبتنی بر چرخه ارزش و حیات سرویس، دریافت گواهینامه بین‌المللی ISO۲۰۰۰۰، استقرار نرم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌افزار مدیریت خدمات فناوری اطلاعات Manage Engine و راه‌اندازی سامانه ۱۲۴ برای ارائه سرویس مبتنی بر SLA به‌کاربران را برخی از دستاوردهای حاصل از استقرار سیستم مدیریت خدمات فناوری اطلاعات دانست.