تکمیل نیازهای فناورانه با تکیه بر توان داخل است

وی با اشاره به هدف‌گذاری‌های وزارت نفت در این عرصه افزود: در سالی که نام دانش‌بنیان بر آن گذاشته شده است، چند طرح پایه‌گذاری شد که نیازها و تجهیزات صنعت پتروشیمی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شود. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تاکید وزیر نفت بر ساخت کاتالیست‌ها و تکمیل روند آن ظرف چهار سال تصریح کرد: اجرای کار در سال نخست و پی‌ریزی آن بسیار مهم است؛ از این رو سند جامع تولید کاتالیست را در سال نخست انجام دادیم و نیازها شناسایی و هم‌زمان سفارش ساخت انجام شد. در همین باره دانش فنی و مجموعه شرکت‌ها شناسایی شدند تا از سوی مراکز پژوهشی و دانش‌بنیان کار انجام شود.

شاهمیرزایی با بیان اینکه پارک می‌تواند نقش اساسی و حیاتی در رشد صنایع کشور داشته باشد، اظهار کرد: هدف‌گذاری در حوزه نفت و پتروشیمی در دولت سیزدهم تکمیل کالاها و محصولات پتروشیمی و تجهیزات با تکیه بر صنعت داخل است و تلاش داریم همه شرکت‌های ما که نیاز به کالا و تجهیزات دارند روی توان سازندگان داخلی حساب باز کنند. پارک فناوری پردیس نقش اساسی در این زمینه و تحول صنایع دارد و همه شرکت‌های ما از طریق پارک پردیس می‌توانند به سازندگان کمک کنند.

وی گفت: در تلاش هستیم همه نیازهای فناورانه صنعت پتروشیمی را در داخل تامین و تجهیز کنیم و این صنعت باید در کشور جدی گرفته شود. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: مجموعه‌های دانش‌بنیان می‌توانند پتروشیمی را به نقطه بلندی در صنعت برسانند که نیاز امروز ماست و با ظرفیت بالای پارک فناوری پردیس و اتصال استارتاپ‌ها به حوزه صنعت نفت اقدام‌های خوبی انجام خواهد شد.