بادی‌گارد مجازی از شما مراقبت می‌کند

آی‌تی ایران: Companion اپلیکیشنی است که مانند یک محافظ شخصی مراقب شماست. شاید برای شما هم پیش ‌آمده باشد که نیمه شب در خیابان تنها باشید و از ترس با دوست خود تماس بگیرید. این اپلیکیشن با روشی متفاوت استرس شما و دوستان تان را کم می‌کند.

Companion می‌تواند با تمام اشخاصی که شماره آنها را دارید در ارتباط باشد، حتی نیاز نیست آنها این اپلیکیشن را نصب کنند. کافی است به این برنامه مبدأ و مقصد خود را اعلام کنید و یک فرد را برای تماس انتخاب کنید.

این اپلیکیشن در بازه‌های زمانی مختلف از شما می‌پرسد «?Are you ok » و شما باید یک دکمه سبز رنگ را به نشانه تایید سلامت خود بزنید. اگر تا ۱۵ ثانیه دکمه را نزنید، این اپلیکیشن به شخص تعیین شده پیغام می‌دهد. کار اینجا تمام نمی‌شود، اگر Companion متوجه شود که شما بعد از ۱۵ ثانیه شروع به دویدن کردید یا سیم هدفون شما از گوشی خارج شده است، با دوست یا خانواده شما تماس می‌گیرد. برای دانشجویان نیز قابلیتی وجود دارد که در محیط دانشگاه به اپلیکیشن اعلام کنند احساس خطر می‌کنند. در این صورت Companion با شماره رسمی دانشگاه شما تماس می‌گیرد و گزارش می‌دهد.

درست است که این نرم‌افزار امکان نجات شما را در شرایط خطرناک ندارد، اما حداقل یک آرامش خاطر دارید که آشنایانتان از محل شما خبر دارند. هم‌اکنون این اپلیکیشن رایگان روی آی‌فون و اندروید قابل نصب است.