برنامه‌های گوگل برای افزایش تبلیغات در جی‌میل

خبرگزاری فارس: گوگل در حال طراحی یک سازوکار جدید تبلیغاتی در خدمات پست الکترونیک جی‌میل است تا تمامی آگهی‌دهندگان بتوانند با سهولت بیشتری تبلیغات خود را برای کاربران نمایش دهند.

به گزارش تک کرانچ، گوگل چند سال قبل هم سیستم تبلیغاتی جی‌میل را تغییر داد تا آگهی‌های مختلف درصدر این سرویس پست الکترونیک ظاهر شوند. این اقدام با انتقاد برخی کاربران مواجه شد که معتقد بودند نمایش آگهی‌ها در صدر جی‌میل آزاردهنده است.

با این حال گوگل این شیوه تبلیغاتی را ادامه داد و حال قصد دارد خرید این نوع آگهی‌ها را برای تمامی آگهی‌دهندگان ساده‌تر کند. ارائه آزمایشی این خدمات از سال ۲۰۱۳ آغاز شد و حال علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید مستقیم این نوع تبلیغات از AdWords استفاده کنند.

در مقایسه با آگهی‌های اولیه جی‌میل، این نوع تبلیغات به شیوه‌ای متفاوت عمل کرده و هم برای کاربران برنامه همراه جی‌میل و هم روی وب قابل مشاهده و در دسترس خواهد بود. در صورت کلیک کردن کاربران بر این آگهی‌ها، نمایش آنها به صورت تمام صفحه صورت می‌گیرد و ظاهرا در صورتی که کاربران روی آگهی‌ها کلیک کنند گوگل از سفارش‌دهندگان آنها هزینه اضافی طلب خواهد کرد. برای تمامی این آگهی‌ها دو گزینه forward و Save to Inbox هم در نظر گرفته شده و لینک‌هایی به همین منظور طراحی شده است. در صورت کلیک روی Save to Inbox آگهی به inbox کاربر منتقل شده و کاربر می‌تواند با آن مانند یک ایمیل معمولی رفتار کند.