ایسنا: معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در شانزدهمین نشست شورای راهبری جویشگر بومی، بر حمایت این وزارتخانه از شرکت‌های ارزش‌آفرین در اجرای طرح جویشگر بومی تاکید کرد.

برات قنبری گفت: طرح جویشگر بومی یکی از طرح‌های کلیدی در راستای شبکه ملی اطلاعات محسوب می‌شود و انجام این طرح برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یک ضرورت است.

او با بیان اینکه وزارت ارتباطات به تمام تصمیم‌های گذشته درباره طرح جویشگر بومی پایبند بوده و تصمیم‌های شورای راهبری جویشگر بومی مورد احترام و تایید این وزارتخانه است، اظهار کرد: در اجرای این طرح، باید طوری حرکت کنیم که از آورده‌های خوب هر کدام از شرکت‌ها، دیگر شرکت‌ها هم استفاده کنند.

وی افزود: دستاورد خوب این طرح زمانی خواهد بود که اعلام شود شرکت‌های مرتبط با این طرح به توانمندی رسیده‌اند و می‌توانند روی پای خود بایستند و دیگر به کمک دولت احتیاجی ندارند. معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت، خواستار تقسیم بازار بین شرکت‌ها، فعال شدن شرکت‌های دیگر و حرکت جمعی با حداکثر استفاده از توان نخبگان بخش شد و گفت: به همه آنانی که می‌توانند ارزشی بیافرینند، کمک خواهیم کرد و شرکت‌ها نگران هزینه تهیه سرور و پهنای باند نباشند. وی در عین حال خاطرنشان کرد: سیاست شورای راهبری جویشگر بومی باید کاهش هزینه‌های تمام شده برای شرکت‌ها باشد.

در شانزدهمین نشست شورای راهبری جویشگر بومی، رئیس و دبیر شورا گزارشی از پیشرفت طرح جویشگر بومی بیان و در ادامه، موضوع جویشگر یوز و نحوه ادامه همکاری مطرح شد.