همکاران سیستم- شرکت گوگل در همایش سالانه V3 Technology Awards 2013 مورد تقدیر قرار گرفت و در مجموع موفق شد ۶ جایزه اصلی این گردهمایی را از آن خود کند. این شرکت بزرگ اینترنتی که بر حوزه ابزارهای سازمانی نیز تمرکز دارد در این بخش مورد توجه قرار گرفت و توانست جایزه بهترین ابزار تجاری سال و بهترین شرکت نرم‌افزارهای سازمانی در سال ۲۰۱۳ را از آن خود کند.
به گزارش وب‌سایت v3.co.uk، «دیوید کین» (David Keene) مدیر بازاریابی مرکز ابزارهای سازمانی گوگل در مراسم برگزاری همایش V3 اعلام کرد که از دریافت جایزه بهترین شرکت نرم‌افزارهای سازمانی سال ۲۰۱۳ بسیار خوشحال است و این اتفاق تلاش ۱۲ ماه گذشته گوگل در حوزه محصولات تجاری و سازمانی را نشان می‌دهد. او توضیح داد: «ما تمرکز کاملا جدی بر کمک به تبادل مشتریان داشته‌ایم. جالب‌ترین نکته برای ما این است که تبادلات فرهنگی نه تنها در حوزه کسب‌وکارهای دیجیتال مشاهده می‌شود، بلکه هر یک از شرکت‌هایی که خود را با محصولات Google Enterprise سازگار کرده‌اند نیز این تبادلات فرهنگی را نشان می‌دهند».
شبکه اجتماعی گوگل موسوم به +Google هم در این همایش سالانه جایزه بخش رسانه‌های اجتماعی تجاری را از آن خود کرد و توانست ابزارهای مشابه از جمله Microsoft Yammer ،Citrix Podio و Moxie Software Social Knowledgebase را پشت‌سر بگذارد.
همچنین ابزار Google Drive جایزه بهترین محصول ذخیره‌ساز اطلاعات مبتنی بر فضای پردازش ابری را از آن خود کرد، تا با این اتفاق ابزارهای Box ،GFI Software ،IASO Online Backup ،Joyent Manta Storage Service و EMC Atmos در رده‌های بعدی قرار بگیرند.
کین همچنین توضیح داد که گوگل تلاش فراوانی کرده است تا ابزارهای کاربری خود را برای استفاده‌های سازمانی متناسب کند، او گفت: «یکی از جالب‌ترین نکات برای من روشی است که روی دنیای کاری و سازمانی تاثیر می‌گذاریم. همچنین روشی که ما فناوری‌های خود از جمله Gmail را وارد دنیای کاری می‌کنیم و به کاربران امکان می‌دهیم در راستای زندگی روزانه خود از آنها استفاده کنند، بسیار جالب است». شرکت گوگل در بخش بهترین ابزار پردازش ابری نیز توانست جایزه نخست را به خود اختصاص دهد و ابزارهایJoyent ،Interoute Communications ،Skyscape Cloud Services ،SoftLayer و Nutanix را پشت‌سر بگذارد.