Logitech معرفی کرد  کار با ماوس روی هوا

بازار دیجیتال- می‌توانید تصور کنید، ماوسی روی هوا کار می‌کند! جالب است بدانید که تصور شما تا حد زیادی به واقعیت نزدیک است چون شرکت بزرگ Logitech به تازگی این محصول را تولید کرده است. Logitech که در سال‌های اخیر در زمینه تولید و عرضه محصولات و لوازم جانبی کامپیوتر فعالیت کرده است، توانسته به جایگاه خوبی در بازار این محصولات دست پیدا کند.

این شرکت محصول جدیدش را که یک ماوس قابل شارژ بی‌سیم است، با قابلیت‌های متفاوت از یک ماوس لیزری ساده تولید کرده است.

MX Air که توانایی کار روی میز یا روی هوا را دارد به کاربرانش اجازه می‌دهد تا مانند یک دستگاه کنترل تلویزیون از این ماوس استفاده کرده و به راحتی کامپیوترشان را از فاصله دور هدایت کنند.

این ماوس جدید که ظاهری شفاف و براق دارد با استفاده از تکنولوژی بی‌سیم ۴/۲گیگاهرتزی می‌تواند تا فاصله ۳۰ فوتی (حدود ۱۰متر) کار کند.

به این ترتیب کاربران این ماوس محدودیت مکانی برای کار با آن نخواهند داشت.

این ماوس مجهز به تکنولوژی‌های MEMS (حسگرهای مبتنی بر سیستم‌های میکرومکانیکی)، DPS (پردازش سیگنال‌های دیجیتالی) و RF (دریافت فرکانس‌های رادیویی) است.

MX Air همچنین از الگوریتم‌های جلوگیری از تداخل فرکانس‌ها -که اغلب دستگاه‌های مجهز به تکنولوژی‌های بی‌سیم با برد زیاد با این مشکل مواجهند- بهره می‌برد این محصول جدید قابلیت ترکیب و اجرای چند فرمان را به طور همزمان دارد.

این ماوس به جای کلید چرخشی که روی سطح خارجی اغلب ماوس‌ها قرار دارد، یک پنل لمسی دارد.

علاوه بر این، MX AIR دو کلید کوچک برای انجام کارهای سرگرمی مانند مکث / پخش (PLAY / PAUSE) و قطع صدا (VOLUME / MUTE) دارد.

به این ترتیب کاربران این ماوس می‌توانند به راحتی به موسیقی مورد علاقه‌شان از طریق کامپیوتر گوش کنند، آهنگ‌ها را عوض کرده و میزان صدا را کم و زیاد کنند بدون آن که لازم باشد به میز کامپیوترشان برگردند.

به این دلیل این ماوس برای کاربرانی که اتاق بزرگ دارند و برای کار با کامپیوترشان مجبور به طی مسافت طولانی هستند، کاملا مناسب است.

ماوس جدید Logitech قرار است از ماه آگوست به بازار اروپا و آمریکا عرضه شود.

طبق اعلام مسوولان فروش این شرکت، MX Air با قیمتی در حدود ۹۹/۱۴۹ دلار به فروش خواهد رسید.