بهره‌برداری رسمی نسل سوم تلفن‌های همراه از خردادماه سال 90

نسل سوم تلفن همراه، محیط چندرسانه‌ای را در اختیار مردم و مشترکان قرار می‌دهد و با توجه به پایه‌گذاری آن برمبنای فناوری اطلاعات، همه خدمات مربوط به شبکه فناوری اطلاعات را عرضه خواهد کرد. به گزارش ایسنا، محمد کرم پور - معاون وزیر و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - در بازدید از شرکت تامین تله‌کام، مجری اپراتور سوم تلفن همراه کشور با اعلام مطلب فوق گفت: به کارگیری نسل سوم تلفن همراه، استفاده از مالتی مدیا و امکانات چندرسانه‌ای از تفاوت‌های بارز اپراتور سوم در مقایسه با سایر اپراتورها است، برهمین اساس برای شروع با قدرت باید راهبردی اندیشید تا موفقیت این اپراتور را در آینده تضمین کند.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شناسایی نیاز مخاطبان و اطلاع‌رسانی دقیق از خدمات نسل سوم تلفن همراه و امکانات آن را از ضرورت‌هایی عنوان کرد که زمینه موفقیت اپراتور سوم را فراهم می‌کند.

وی با استقبال از تشکیل واحد رگولاتوری در اپراتور سوم گفت: امیدواریم با ارتباط مستمر با سازمان تنظیم مقررات و طبق مفاد پروانه اپراتور سوم، نسل سوم تلفن‌های همراه به شکل رسمی از خردادماه سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری برسد.

در حالی کرم‌پور ابزار امیدواری می‌کند که نسل سوم تلفن همراه از خردادماه سال آینده به بهره‌برداری برسد که طی چند هفته اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بارها در گفت‌وگوهای خود تاکید کرده است که سیم‌کارت‌های نسل سومی اپراتور سوم امسال و تا ۲۲ بهمن حتما وارد بازار می‌شود.