افت مجدد قیمت‌ها در بازار لپ‌تاپ

بازار دیجیتال- با وجودی که فعالان بازار از رشد قیمت انواع لپ‌تاپ طی دو هفته گذشته به دلیل نوسانات ارزی خبر داده بودند، در بازار شاهد افت قیمت‌ها در حوزه لپ‌تاپ طی روزهای گذشته هستیم.

بر اساس اعلام فعالان بازار، رشد قیمت‌ها به بهانه رشد نرخ دلار که طی دو هفته گذشته شاهد آن بودیم، باعث شد میزان تقاضا در بازار کاهش بیشتری یابد و به این ترتیب فعالان بازار ناچار شدند مجددا قیمت‌ها را کاهش دهند.

بهنامی، یکی از فعالان بازار لپ‌تاپ در این باره می‌گوید، با توجه به رشد قیمت دلار طی هفته گذشته، رشد قیمت‌ها موضوع عجیبی نبود؛ ولی به دلیل رکود حاکم بر بازار، رشد قیمت‌ها از جانب برخی از عرضه‌کنندگان باعث شد تا بازار با کاهش بیشتری در زمینه تقاضا روبه‌رو شود.به همین دلیل فعالان بازار مجددا قیمت‌ها را کاهش دادند.

به گفته وی، در حال حاضر سود حاصل از فروش لپ‌تاپ برای عرضه‌کنندگان بسیار کم شده است و به همین دلیل اکثر فعالان بازار تصمیم گرفته‌اند روی برندهایی که تا به حال کمتر در بازار عرضه شده‌اند مانور دهند، زیرا سود حاصل از فروش برند‌ها بیشتر است.

ساعی، یکی از فعالان بازار در این مورد می‌گوید، طی مدت اخیر همان سود اندکی هم که شامل حال عرضه‌کنندگان لپ‌تاپ می‌شد کاهش یابد و در حال حاضر لپ‌تاپ‌ها با ضرر به فروش می‌رسند.

محمدیان، یکی دیگر از فعالان بازار نیز در این باره می‌گوید، تا اوایل سال جدید وضعیت بازار به همین منوال است، زیرا معمولا مدل‌های جدید پس از زمستان وارد بازار می‌شوند.

به گفته وی نیز به نظر می‌رسد روند نزولی قیمت‌ها در بازار تا پایان سال ادامه یابد. فعالان بازار که از وضعیت تقاضا در بازار دل خوشی ندارند می‌گویند، اقدامات خودسرانه برخی از فعالان بازار باعث می‌شود به بازار ضربات جبران‌ناپذیری زده شود. به عنوان مثال، همین رشد خودسرانه قیمت‌ها توسط برخی از فعالان بازار باعث شد تا همین میزان اندک تقاضا در بازار کاهش یابد.