شرکت تایوانی HTC از نمایشگاه کنگره جهانی موبایل بارسلون استفاده کرده و سه تلفن هوشمند جدید Desire و Legend و HD Mini را رونمایی کرد.

دو مدل اول با نسخه ۱/۲ جدید سیستم عامل آندروید و مدل سوم با ویندوز موبایل مایکروسافت کار می‌کند و این تلفن‌ها توسط شرکت آمریکایی One & Co طراحی شده‌اند که در سال ۲۰۰۸ تحت کنترل HTC درآمد.

هر سه تلفن‌ هوشمند رونمایی شده این شرکت در نمایشگاه بارسلون دارای رابط کاربری به‌سازی شده Sense هستند که به کاربران امکان می‌دهد پروفایل‌هایی را برای کار و بازی ایجاد کنند و ویجت‌هایی دارد که اطلاعات را از شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند فیس بوک، توییتر و فلیکر دریافت می‌کنند.

گوشی Desire با نمایشگر OLED که ۷/۳ اینچ اندازه دارد، نزدیک‌ترین گوشی به نکسوس وان از نظر قدرت فنی و امکانات است. در این دستگاه همانند نکسوس وان پردازنده اسنپ دراگون یک گیگاهرتزی Qualcomm به‌کار رفته و جدیدترین نسخه آندروید را که برای نخستین بار در نکسوس وان عرضه شد، اجرا می‌کند. Desire که پیش از این به نام HTC Bravo شناخته شده بود، دارای دوربین پنج مگاپیکسلی با فلش و قابلیت برچسب‌گذاری موقعیت جغرافیایی، قطب‌نمای دیجیتالی، رادیو اف ام، GPS، بلوتوث، وای فای و اتصال نسل سوم است.