دوربین عکاسی اسطوره‌ای «پولاروید» 60 ساله شد!

یک پرتال اینترنتی به مناسب شصتمین سالروز تولد اولین دوربین عکاسی فوری با عنوان «پولاروید» به جمع‌آوری عکس‌هایی پرداخته است که کاربران در مدت ۶۰سال گذشته با این دوربین گرفته‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر، دوربین عکاسی فوری «پولاروید» (Polaroid) نخستین بار در سال ۱۹۴۸ وارد بازار شد و به زودی به یک دوربین عکاسی اسطوره‌ای تبدیل شد و توانست هم دوستداران عکاسی و هم عکاسان حرفه‌ای را به سوی خود جذب کند.

به طوری که این دوربین عکاسی هنوز بعد از گذشت ۶۰سال و در عصر دوربین‌های عکاسی دیجیتال هم طرفدارانی دارد. به همین منظور یک سایت اینترنتی همزمان با شصتمین سالروز تولد «پولاروید» به جمع‌آوری عکس‌هایی از سراسر دنیا و در تمام مقولات پرداخته است که با استفاده از این دوربین گرفته شده‌اند.

این پرتال را یک پسر اتریشی ساکن شهر وین در پی پیشنهاد جست‌وجوگران شبکه برای ایجاد یک آرشیو زمینی از عکس‌های فوری راه‌اندازی کرده است.

تاکنون بیش از ۱۲۰هزار عکس فوری که با دوربین‌های «پولاروید» در مدت ۶۰سال گرفته شده‌اند از سراسر دنیا به این سایت با آدرس اینترنت www.polanoid.net ارسال شده است و تا این لحظه ۱۰هزار کاربر اینترنت در این پرتال ثبت‌نام کرده‌اند.

بنابراین گزارش، دوربین‌های «پولاروید» تنها به ارائه عکس‌های فوری اکتفا نکردند؛ به طوری که در سال ۱۹۷۸ شرکت سازنده این دوربین‌ طرح جدیدی از پولاروید را با عنوان «پولاویژن» وارد بازار کرد که در فرمت «سوپر۸»، ۸میلیمتری و ۵/۹میلیمتری فیلمبرداری می‌کردند؛ اما این دوربین‌ها برخلاف دوربین‌های عکاسی فوری که تاکنون نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند به سرعت از دور کنار رفتند.