سرمایه‌گذاری سیسکو در بازار خودروهای هوشمند

همکاران سیستم- گزارش‌ها حاکی از این است شرکت سیسکو قصد دارد با همکاری یک شرکت تولیدکننده قطعات نیمه هادی به نام ان ایکس پی در زمینه تولید راهکارهای شبکه‌ای خودرو‌ها سرمایه‌گذاری کند. این شرکت‌ها تلاش می‌کنند در بازار آینده خودروسازی که در آن خودرو‌ها هوشمند‌تر می‌شوند و به وسیله مجموعه‌ای از حسگر‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، جای پای محکمی برای خود بیابند.

به گزارش وب سایت cio، شرکت سیسکو که یکی از بر‌ترین عرضه‌کنندگان راهکار‌ها و محصولات شبکه‌ای است تصمیم گرفته با همکاری ان پی ایکس در زمینه تولید تجهیزات شبکه‌ای خودرو‌ها سرمایه‌گذاری کند. سرمایه‌گذاری این دو شرکت متوجه شرکت کوهدا وایرلس (Cohda Wireless)، یکی از تولیدکنندگان تجهیزات شبکه‌ای خودرو‌ها خواهد بود.

هنوز میزان دقیق این سرمایه‌گذاری اعلام نشده است، اما این سه شرکت در یک بیانیه مشترک گفته‌اند، قصد دارند در زمینه ارتباطات بین خودرو‌ها و ارتباط خودرو‌ها با زیرساخت‌های جاده‌ای فعالیت کنند. آنها همچنین گفته‌اند: تلاش می‌کنند نرم‌افزار‌ها و برنامه‌های کاربردی طراحی کنند که به پیشگیری از سوانح مربوط به خودور‌ها مثل تصادف، از کنترل خارج شدن وسیله نقلیه، افزایش ترافیک و غیره کمک می‌کند.

شرکت‌هایی مثل سیسکو و ان ایکس پی علاقه زیادی از خود به ارتباطات بین ماشینی (M۲M) نشان داده‌اند. راهکارهای ارتباط بین ماشینی در واقع به فناوری‌هایی اطلاق می‌شود که به دستگاه‌های ماشینی مختلف امکان می‌دهد به شیوه بی‌سیم یا باسیم با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

پیش‌بینی می‌شود بازار راهکارهای ارتباط بین ماشینی از ۵۲/۲۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۱ به حدود ۸۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ برسد. این فناوری‌ها به ویژه در زمینه تولید خودروهای هوشمند از اهمیت زیادی برخوردار است. در حال حاضر، علاوه بر خودروسازی، صنایعی مثل سلامت و بهداشت، تاسیسات و خدمات شهری و غیره از جمله مهم‌ترین کاربران راهکارهای ارتباط بین ماشینی هستند.