یک اچ‌تی‌سی جدید با سیستم‌عامل اندروید

شرکت HTC که عنوان تولیدکننده نخستین گوشی دنیا با سیستم‌عامل اندروید را به خود اختصاص داده، ۲۴ ژوئن گوشی دیگری را مبتنی بر این سیستم‌عامل و با نام Hero به بازار عرضه می‌کند.

خبرهای منتشر شده در یک روزنامه چینی نشان می‌دهد که این گوشی در دو مدل مجزا عرضه خواهد شد که یکی از آنها به صفحه‌کلید کامل الفبایی مجهز شده و دیگری فاقد این صفحه‌کلید است.

مدلی که شامل صفحه‌کلید می‌شود با نام Memphis یا Lancaster در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و شرکت مخابراتی AT&T وظیفه توزیع و پشتیبانی شش ماهه از آن را در آمریکا برعهده دارد.

شرکت HTC به منظور نصب سیستم‌عامل اندروید روی این گوشی، از رابط کاربری TouchFLO ۳D استفاده کرده است. این رابط کاربری هم‌اکنون روی گوشی‌های Touch Diamond۲ و HTC Touch Pro۲ نصب شده است و هر دوی آن‌ها به سیستم‌عامل ویندوزموبایل مجهز شده‌اند.

شرکت HTC اوایل سال جاری میلادی اعلام کرده بود که تا پایان سال ۲۰۰۹ میلادی سه گوشی جدید مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید را تولید و روانه بازار خواهد کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به گوشی Magic اشاره کرد که طی ماه فوریه در کنگره بین‌المللی تلفن‌همراه در بارسلونا معرفی شد.

گوشی دیگر این شرکت با سیستم‌عامل اندروید G۲ خواهد بود که زمان عرضه آن نیز ماه ژوئیه اعلام شده است و شباهت زیادی به گوشی Magic دارد.