عامل رضایت مشتری یکی از موارد مورد نیاز رتبه‌بندی و احراز صلاحیت شرکت‌های انفورماتیکی است که دبیرخانه شورا باید شیوه‌های تبدیل رضایت مشتری به ملاک‌های کمی را تعیین کند.

مهشید علوی، دبیر شورای عالی انفورماتیک در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان درباره موضوع رتبه‌بندی شرکت‌های انفورماتیکی با بیان اینکه تعیین شیوه تبدیل رضایت مشتری به ملاک‌های کمی از اولویت‌های فعلی شورا است، زیرا به محض اینکه شرکتی رتبه یک را می‌گیرد به عامل رضایت مشتری بی‌توجه می‌شود، گفت: آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی و احراز صلاحیت شرکت‌های انفورماتیکی مصوب سال ۸۳ است.

دبیر شورای عالی انفورماتیک افزود: شرکت‌های تازه تاسیس انفورماتیکی می‌توانند درخواست ارزیابی برای حداکثر دو رشته فهرست تفصیلی فعالیت را ارائه کنند.

وی ادامه داد: از دیگر مشخصات این آیین‌نامه آن است که رتبه‌بندی شامل ۷رتبه می‌شود؛ رتبه هفت مربوط به شرکت‌هایی است که تاکنون اظهارنامه مالیاتی نداشتند و به اصطلاح نوپا هستند و رتبه‌های ۱ تا ۶ مربوط به شرکت‌هایی است که سابقه کار دارند.

علوی همچنین یادآور شد: در حال حاضر برای سهولت و تسریع کار و جلوگیری از رفت و آمدهای غیرضروری به ویژه برای شرکت‌های مستقر در استان‌ها، برنامه‌ای مبتنی بر وب تهیه شده است تا شرکت‌ها از راه دور و سراسر کشور بتوانند اطلاعات مربوط به خود را وارد و مدارک را تکمیل کنند. در این روش کلیه عملیات اعم از ثبت اطلاعات، رتبه‌بندی و احراز صلاحیت تحت وب انجام می‌شود و گواهی رتبه‌بندی پس از صدور برای شرکت متقاضی از طریق پست ارسال می‌شود.

او ادامه داد: کلیه شرکت‌هایی که قصد احراز صلاحیت و اخذ رتبه از شورای عالی انفورماتیک را دارند، می‌توانند جهت دریافت نام کاربری و گذرواژه و طی مراحل کار، به سایت اینترنتی دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک کشور به آدرس www.shci.ir مراجعه کنند.