طبق اعلام یکی فراهم‌کنندگان خدمات تلفن همراه آمریکایی، به‌دنبال اعلام پیروزی اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا حجم پیام‌های کوتاه ارسالی در شب سه‌شنبه سه برابر شد. علاوه بر این ‌٢/١میلیارد پیام کوتاه بین ساعت ‌١٩ تا نیمه شب توسط مشترکان آمریکایی ارسال شد و حجم کلی پیام‌های کوتاه ‌١٠‌درصد بیشتر از روز قبل بود. همچنین طبق اعلام شرکت مخابراتی AT&T، به‌دنبال اعلام خبر پیروزی اوباما ارسال پیام در شبکه این شرکت ‌٤٤‌درصد افزایش یافت که بالاترین میزان در تاریخ این شرکت محسوب می‌شود.

این آمار نشان می‌دهد در انتخابات جاری آمریکا رای‌دهندگان فن‌آوری و شبکه‌های اجتماعی را پذیرا شدند؛ از کلیپ‌های انتخاباتی در بازی‌های ویدئویی گرفته تا کلیپ‌های انتخاباتی در سایت‌های ویدئویی مانند یوتیوب، به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها به این حقیقت وقوف یافته‌اند که فن‌آوری راه به سوی آینده است.

یک حقیقت جالب نشان می‌دهد که اوباما در طول مبارزه انتخاباتی خود از پیام کوتاه استفاده کرد و پس از اعلام پیروزی‌اش پیام کوتاهی به آن دسته افرادی ارسال کرد که به طور آنلاین ثبت‌نام کرده یا پیامی به شماره کوتاه ‌٦٢٢٦٢ ستاد انتخاباتی وی ارسال کرده بودند. بر اساس این گزارش، اوباما نیز در پیام کوتاه خود از طرفدارانش برای کمک به پیروزی تاریخی‌اش تشکر کرده بود.