حالا مایکروسافت نمی‌پذیرد

بازار دیجیتال- در حالی که این روزها شرکت Yahoo اعلام کرده به خریده شدن توسط Microsoft تمایل دارد، مدیرعامل غول نرم‌افزاری دنیا آب سرد را روی درخواست مدیران yahoo ریخته است.

در حقیقت اواخر هفته گذشته مدیران yahoo اعلام کردند که در صورت پیشنهاد جدیدی برای خرید از سوی Microsoft، به آن پاسخ خواهند داد.

در مقابل اما استیو بالمر مدیرعامل شرکت Microsoft این تقاضای yahoo را رد کرده است.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، بالمرد در این مورد گفت: ما یک پیشنهاد کردیم و بعد از آن پیشنهاد دیگری به yahoo دادیم و این نشان داد که yahoo تمایلی به فروش بخش تجاری خود به ما ندارد. با این اوصاف ما هم منصرف شدیم.»

او همچنین گفته است: «ما علاقه‌ای به بازگشت و بررسی مجدد روند درخواست‌ها نداریم، اما نمی‌دانم چرا آنها این را می‌خواهند. Yahoo در واقع باعث شد تا سهام شرکت ما تا ۳۳دلار برای هر سهم کاهش پیدا کند.» این درحالی است که سهام شرکت yahoo در روز جمعه گذشته با کاهش بیش از ۱۲درصد، با قیمت ۲۵/۱۲دلار برای هر سهم معامله شد. جری یانگ مدیرعامل Yahoo اما هفته گذشته گفت که Microsoft باید شرکت بزرگ و پیشرو Yahoo را بخرد. یانگ در کنفرانسی که روز چهارشنبه گذشته درباره وب ۲ برگزار شده بود، گفت: تا امروز هم گفته‌ام که بهترین چیز برای Microsoft، خریدن Yahoo است.» در مقابل بالمر اعلام کرد: «من مطمئنم هنوز فرصت‌هایی برای مشارکت در دنیای موتورهای جست‌وجو برای ما وجود دارد، اما معتقدم که خرید یک شرکت موضوعی مربوط به گذشته است.

هرکسی برای رسیدن به موفقیت نیاز به یک رقیب خوب دارد و ما در حال حاضر فقط می‌خواهیم یک رقیب تجاری خوب داشته باشیم. در همین حال Google و Yahoo هفته گذشته برای همکاری در زمینه تبلیغات آنلاین به توافق نرسیدند. در واقع دلیل عدم توافق آنها به خاطر مخالفت دپارتمان قضایی آمریکا به علت قوانین ضدانحصار است. شرکت Microsoft در روز سی‌ویکم ماه ژانویه پیشنهاد خرید ۶/۴۴ میلیارد دلاری را به Yahoo داد. این شرکت اما روز سوم ماه مه بعد از امتناع Yahoo، پیشنهاد خود را پس گرفت.

در حقیقت Microsoft تصمیم به خرید Yahoo برای رقابت جدی‌تر با Google در بازار جست‌وجوی اینترنتی و تبلیغات آنلاین داشت.