عمر باتری گوشی گلکسیS25 با هوش مصنوعی بیشتر می‌شود

این روش به جای محدود کردن عملکرد سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یو یا دستکاری فعالیت‌های پس زمینه گوشی، فرآیندهای غیر ملزوم پس‌زمینه که شارژ مصرف می‌کنند را حذف می‌کند تا عمر طولانی‌تر آن تضمین شود. هرچند به نظر نمی‌رسد چنین فرآیندی نیازمند سیستم هوش مصنوعی پیچیده‌ای باشد، اما احتمالا این فرآیند پیچیده‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. طبق گزارش‌ها سیستم هوش مصنوعی جدید عمر باتری گلکسی اس ۲۵ اولترا را ۵ تا ۱۰ درصد افزایش می‌دهد. سامسونگ در محصولات جدید خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

در سری گلکسی اس‌۲۴ از Galaxy AIرونمایی شد که پیش‌بینی می‌شود این سیستم در موبایل‌های تاشو آینده مانند Z۶ نیز ارتقا یابد. پر واضح است که این شرکت کره‌ای هوش مصنوعی را به عنوان یک گزینه متمایز کننده کلیدی موبایل‌هایش در مقابل رقبا می‌داند و احتمالا در سری اس ۲۵ این فناوری را بیش از پیش در دستگاه به کار گیرد.

رقیب چت‌بات‌های گوگل و اوپن‌ای‌آی در راه است

مهر: مایکروسافت مشغول آموزش یک مدل زبانی هوش مصنوعی بزرگ است که می‌تواند با چت‌بات‌های گوگل و اوپن‌ای‌آی رقابت کند .به نقل از رویترز، مدل جدید هوش مصنوعی که به‌طور داخلی از آن به عنوان MAI-۱ یاد می‌شود اخیرا تحت نظارت مصطفی سلیمان، یکی از بنیان‌گذاران دیپ‌مایند‌(زیر‌مجموعه گوگل) توسعه یافته است.

هدف دقیق از ابداع این مدل هوش مصنوعی هنوز مشخص نشده و به سطح عملکرد آن بستگی دارد. ممکن است مایکروسافت مدل جدید را به زودی و در کنفرانس توسعه‌دهندگان Build در ماه جاری میلادی معرفی کند.

از سوی دیگر این شرکت فناوری از اظهار درباره هوش مصنوعی جدید خودداری کرده است. طبق گزارش موجود MAI-۱ بسیار بزرگ‌تر از نمونه‌های کوچک قبلی است که مایکروسافت آموزش داده و این بدان معنا است که گران‌قیمت‌تر خواهد بود.

مایکروسافت ماه گذشته یک مدل هوش مصنوعی کوچک‌تر به نام  phi-۳ را راه‌اندازی کرد تا با گزینه‌های ارزان قیمت‌تر، مشتریان وسیع‌تری را جذب کند. این شرکت میلیاردها دلار در اوپن‌ای‌آی سرمایه‌گذاری کرد و فناوری آن را در محصولات نرم‌افزراری خود به کار گرفت تا به این ترتیب به یکی از پیشر‌ان هوش مصنوعی مولد تبدیل شود.

براساس گزارش موجود، این شرکت آمریکایی خوشه بزرگی از سرورهای مجهز به واحدهای پردازش گرافیکی را همراه مقدار زیادی داده پردازش کرده تا مدل را ارتقا دهد. MAI-۱ حدود ۵۰۰ میلیارد پارامتر دارد. حال آنکه چت جی‌پی‌تی‌۴ شرکت اوپن‌ای‌آی هزار میلیارد و  phi-۳ مینی ۳.۸میلیارد پارامتر دارند.