او با تاکید براینکه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، تعیین تکلیف پلتفرم‌های فروش دارو را به‌صورت جدی پیگیری می‌کند، گفت: «همه تلاش ما این است که یک قدم به جلو ‌برداریم. صحبت ما با وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو این است که شما به هر دلیلی آیین‌نامه و دستورالعمل فروش اینترنتی دارو را تدوین نکردید و معاونت این کار را انجام داد؛ بنابراین، شما بگویید ایرادش چیست و بیایید درباره ایرادات آن صحبت و گفت‌وگو کنیم.»

 وزارت بهداشت دلایل مخالفت خود را اعلام کند

او در ادامه خاطرنشان کرد: «موضوع سلامت شهروندان، حساس و مهم است. اما وزارت بهداشت، نباید این را بهانه برای عدم ورود و فعالیت بخش خصوصی در فروش اینترنتی دارو کند. ما هیچ‌کدام از این مسائل را نفی نمی‌کنیم؛ اما می‌خواهیم وزارت بهداشت، وضعیت مطلوب خود در این زمینه را اعلام کند تا آن اتفاق بیفتد.»

ملازاده با اشاره به اینکه معاونت علمی با این پیشنهاد سعی کرده یک‌گام به جلو بردارد و ان‌شاءالله با توجه به صحبت‌هایی که داشتیم موضوع به نتیجه خواهد رسید، گفت: «در همین راستا مجدد مذاکراتی با وزارت بهداشت داشته‌ایم که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد.»

دبیر ستاد فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی معاونت علمی بیان کرد: برای ما بهتر این است که خود وزارت بهداشت این پیش‌نویس را به عنوان پیشنهاد از سمت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان بپذیرد و این نکته را باید تاکید کنم که معاونت علمی در راستای آیین‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در حوزه سلامت به این موضوع ورود کرده است. امیدوارم این موضوع به یک نتیجه مطلوب هم برای مردم و هم بخش خصوصی منتج شود و دغدغه‌های درست وزارت بهداشت را پوشش دهد.»

او در پایان تاکید کرد که معاونت علمی این موضوع را پیگیری خواهد کرد تا به نتیجه برسد.