وی افزود: در جلسه ۱۸۵ نیز مرجع نهایی‌‌‌سازی و تصویب سند از میان دستگاه‌‌‌های ذی‌ربط مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حاصل آن ماده ‌‌‌واحده‌‌‌ای شد که در جلسه ۸۹۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و توسط رئیس‌‌‌جمهور ابلاغ شد. بر این اساس مرجع تصویب سند پس از نهایی‌‌‌سازی توسط ستاد علم، فناوری و نوآوری دبیرخانه، شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شد.

دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: با عنایت به سابقه کار و بحث‌‌‌های کارشناسی متعدد و مفصل صورت گرفته در جلسات مختلف، در این جلسه کلیات پیش‌‌‌نویس سند ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران مشتمل بر اصول و مبانی ارزشی، چشم‌‌‌انداز، اهداف، اولویت‌‌‌ها، شاخص‌‌‌ها، راهبردها، اقدامات ملی و تقسیم کار ملی دستگاه‌‌‌های اجرایی مطرح شد و نیز برخی اولویت‌‌‌های سند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: به اتفاق آرا، کلیات سند با انجام برخی اصلاحات جزئی تصویب شد و مقرر شد چشم‌‌‌انداز سند ۱۰ ساله تعیین شود و از آنجا که موضوع هوش مصنوعی سیال است، روزآمدسازی سند هر ۵ سال یک‌بار انجام شود. دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی افزود: مقرر شد در جلسات آتی این شورا جزئیات پیش‌‌‌نویس سند ملی هوش مصنوعی در جمهوری اسلامی ایران مورد بحث و بررسی قرار گیرد.