در واقع بیش از ۷میلیون اقامتگاه در سرویس ایربی‌‌‌ان‌‌‌بی، امکانات و ویژگی‌‌‌های خاص دارند، اما برخی از مسافران معتقدند که گاهی اوقات مکان مورد نظر با آنچه در وب‌سایت توصیف شده، تفاوت دارد. برایان چسکی، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت ایربی‌‌‌ان‌‌‌بی، در این مورد می‌‌‌گوید: «برخی از مردم معتقدند وقتی وارد یکی از اقامتگاه‌‌‌ها می‌‌‌شوند، لحظه رویارویی با حقیقت فرامی‌رسد و به محض ورود می‌‌‌فهمند که این مکان با آنچه در وب‌سایت توصیف شده بود، مطابقت دارد یا خیر. متاسفانه بسیاری از اوقات این اتفاق می‌‌‌افتد که امکانات یک اقامتگاه با آنچه در وب‌سایت ارائه شده، تفاوت دارد.»

ایربی‌‌‌ان‌‌‌بی تمرکز بیشتری روی شکایت‌‌‌های مشتریانش داشته است تا بتواند بفهمد چرا برخی خانه‌‌‌های این شرکت را با اقامتگاه‌‌‌های دیگر مانند هتل‌‌‌ها مقایسه می‌کنند. به دنبال این بررسی‌‌‌ها، حالا ۵۰قابلیت جدید به این سرویس اضافه شده است؛ از قبیل نمایش قیمت تمام‌‌‌شده دوره اقامت با احتساب تمام هزینه‌‌‌ها، معرفی تمام فعالیت‌‌‌های مرتبط با اقامتگاه و معرفی کامل میزبان خانه‌‌‌ها.

درحال حاضر و قبل از شروع فصل مسافرت‌‌‌های سال نو میلادی، ایربی‌‌‌ان‌‌‌بی از میزبانان درخواست کرده است تا با مسافران ارتباط بیشتری بگیرند و امکانات اقامتگاه خود را واضح‌‌‌تر و بهتر توضیح دهند. ابزارهای جدیدی به این سرویس اضافه شده است، مانند سیستم جدید ارزیابی و ثبت بازخورد که برای بسیاری از میزبانان مقوله بسیار مهم و محبوبی به‌شمار می‌رود. همچنین ارائه توضیحات کامل‌‌‌تر از ویژگی‌‌‌های اقامتگاه، از دیگر قابلیت‌‌‌های جدید اضافه‌شده به این سرویس است.

ایربی‌‌‌ان‌‌‌بی علاوه بر اینکه تلاش می‌کند ویژگی‌‌‌های برتربودن اقامتگاه‌‌‌های خود را به مردم معرفی کند، از میزبانان هم خواسته تا در معرفی اقامتگاه خود نقش پررنگ‌‌‌تری داشته باشند. این شرکت تلاش دارد با تکیه بر تکنولوژی خود و همین‌طور همکاری میزبانان، از نظرات کاربران روی سایت و شبکه‌‌‌های اجتماعی بهره بیشتری ببرد و کیفیت سفر مشتریان خود را بهبود بخشد و میزان نارضایتی آنها را کمتر کند.

هیروکی آسای، مدیر مارکتینگ جهانی شرکت ایربی‌‌‌ان‌‌‌بی، می‌‌‌گوید: «ما تمام دوره اقامت مشتری‌‌‌های خود را زیر نظر داشته، مشکلات را شناسایی کرده و در مواقع لزوم راه‌‌‌حل نیز ارائه می‌‌‌دهیم.» این رویکرد نشان از تعهد ایربی‌‌‌ان‌‌‌بی به ارتقای کیفیت تجربه مهمانان و میزبانان دارد.

ایربی‌‌‌ان‌‌‌بی تا امروز اطلاعات بیش از ۵۰۰میلیون سفر و نظرات بیش از ۳۵۵میلیون مهمان را در اختیار داشته است. این در حالی است که این شرکت همیشه مهمانانش را تشویق می‌کند توضیح دهند که چرا گاهی اقامت در هتل را ترجیح می‌دهند. این استراتژی به ایربی‌‌‌ان‌‌‌بی امکان می‌دهد تا با نظارت بیشتر، کیفیت سرویس‌‌‌های خود را ارتقا داده و مشکلات را اصلاح کند.

ایربی‌‌‌ان‌‌‌بی همچنین ابزار جدیدی را معرفی کرده است که Listing Tab  نام دارد. این ابزار جدید، مخصوص ورود اطلاعات اقامتگاه‌‌‌هاست که در دسترس میزبان‌‌‌ها قرار گرفته و آنها می‌‌‌توانند از این طریق، اطلاعات بیشتری در مورد امکانات، تعداد تختخواب‌‌‌ها و دستورات لازم هنگام ورود و آگهی‌‌‌های خود را اضافه کنند. به علاوه در وب‌سایت ایربی‌‌‌ان‌‌‌بی، یک موتور هوش مصنوعی به سیستم تور- تصویر هر اقامتگاه اضافه شده است و تصاویر با نظم و مدیریت بهتری نمایش داده می‌‌‌شوند.

ایربی‌‌‌ان‌‌‌بی قرار است به‌زودی برای تمام اقامتگاه‌‌‌های موجود در کشورهای آمریکا و کانادا، قفل‌‌‌های هوشمند مخصوص در ورودی را هم عرضه کند. این قفل‌‌‌های هوشمند به اکانت کاربران ایربی‌‌‌ان‌‌‌بی متصل شده و به مسافران این امکان را می‌دهد تا راحت‌‌‌تر اتاق مدنظر خود را رزرو کرده و پذیرش ساده‌‌‌تری را تجربه کنند. به این ترتیب هنگام رزرو اتاق‌‌‌ها، کد مخصوص مرتبط با قفل هوشمند از طریق برنامه ایر‌‌‌بی‌‌‌ان‌‌‌بی به مسافران ارائه می‌شود که دسترسی آنها به اتاق را راحت‌‌‌تر می‌کند. مثلا اگر زودتر از ساعت مقرر به محل اقامتگاه می‌‌‌رسند، بتوانند پذیرش زودتر از موعد داشته باشند یا اگر وسیله‌‌‌ای را داخل اتاق جا گذاشته باشند، می‌‌‌توانند بعد از خروج از اقامتگاه طی مدت زمان معین، برای برداشتن آن وسیله به اتاق مراجعه کنند. ایربی‌‌‌ان‌‌‌بی همچنین پشتیبانی خود از میزبانان را بیشتر کرده است تا بتوانند با شفافیت بیشتری هزینه اقامت اتاق‌‌‌های خود را وارد کنند. میزبانان می‌‌‌توانند قیمت اقامت اتاق‌‌‌های خود را با دیگر اقامتگاه‌‌‌های مشابه، مقایسه کرده و از این طریق با نگاه واقع‌‌‌گرایانه‌‌‌تری قیمت‌های خود را اعلام کنند و در نتیجه تعداد رزرو بالاتری داشته باشند. هیروکی آسای، میزبانان را به یک نجار تشبیه می‌کند. زمانی که یک نجار می‌‌‌خواهد کتابخانه‌‌‌ای بسازد، تا حد زیادی باید به جزئیات توجه کند؛ مثلا استفاده از چوب مرغوب حتی در نقاطی که کمتر در معرض دید قرار دارند. از نظر ایربی‌‌‌ان‌‌‌بی، میزبانان نقش بسیار پررنگی در بالا بردن کیفیت سفر مسافران ایفا می‌کنند و به همین دلیل باید پشتیبانی بیشتری از میزبانان صورت گیرد. از دید این شرکت، هم میزبانان و هم مسافران ایربی‌‌‌ان‌‌‌بی، باید به ابزارهایی پیشرفته، قدرتمند و با کارکرد آسان دسترسی داشته باشند و به همین دلیل منابع متنوعی در دسترس هر دو طرف قرار می‌دهد. در به‌‌‌روزرسانی‌‌‌های جدید سرویس ایر‌‌‌بی‌‌‌ان‌‌‌بی، مسافران این امکان را دارند تا نظرات دیگر کاربران را براساس تاریخ یا امتیاز بالا، دسته‌‌‌بندی کنند. همچنین جدولی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که نشان می‌دهد هر اقامتگاه براساس چه معیارهایی، رتبه‌‌‌بندی‌‌‌های یک تا پنج دریافت می‌کند و همین قابلیت به مسافران امکان می‌دهد تا تصویر شفاف‌‌‌تری از کیفیت نظرات دیگران در اختیار داشته باشند.