با تمدید قرارداد اجاره کارخانه نوآوری آزادی موافقت شد

مهدی صفاری‌نیا در اختتامیه جایزه سالانه هوش مصنوعی ایران و اختتامیه رقابت‌های سایبری پرچم که با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد، درباره آخرین وضعیت کارخانه نوآوری آزادی گفت: وظیفه ما به عنوان دولت تسهیل‌گری، قاعده‌گذاری و ایجاد زمین بازی برای بازیگران یعنی افراد، تیم‌ها و شتاب دهنده‌هاست.

رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به اینکه قرارداد ۵ ساله کارخانه نوآوری آزادی تمام شده است، افزود: ما بیش از ۲۰ جلسه مذاکره با مالک داشتیم و به این توافق رسیدیم که در مرحله اول، قرارداد کارخانه را با مالک تمدید کنیم و در آینده در صورت امکان ملک کارخانه را خریداری کنیم.

صفاری نیا با بیان اینکه بیش از ۲‌هزار نفر در کارخانه نوآوری در حوزه‌های مختلف از جمله آی‌‌‌تی و زیست فناوری مشغول به فعالیت هستند، گفت: هیچ نگرانی برای فعالیت تیم‌ها در کارخانه نوآوری آزادی وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: پارک فناوری پردیس حمایت‌هایی را در قالب معافیت‌های مالیاتی برای تیم‌ها و تسهیلات مالی برای شتاب‌دهنده‌های در کارخانه نوآوری در دستور کار خود دارد.

صفاری‌نیا از برگزاری المپیک فناوری در سال آینده خبر داد و گفت: المپیک فناوری در ۵ حوزه روباتیک، هوش مصنوعی، کد‌نویسی و مسابقه پهپادها خواهد بود. وی ادامه داد: این رقابت‌ها ابتدا در سطح منطقه‌ای و سپس در نیمه دوم سال آینده به میزبانی پارک در سطح کشوری برگزار خواهد شد.