حذف میلیون‌ها حساب غیرفعال جی‌میل تا سه هفته آینده

حذف حساب‌های جی‌میل غیرفعال بخشی از به‌روزرسانی حساب ایمیل گوگل است. همه حساب‌های جی‌میل شخصی که به مدت حداقل دو سال غیرفعال بوده‌اند، شامل این پاک‌سازی می‌شوند. این سیاست که امسال معرفی شد، انتظار می‌رود تا دسامبر آغاز شود. گوگل اعلام کرده که سیاست غیرفعال بودن حساب‌های گوگل را برای همه محصولاتش بازبینی کرده و به دو سال تغییر داده است. این سیاست مدت زمانی که گوگل می‌تواند اطلاعات شخصی بلااستفاده حساب‌های غیرفعال را نگه دارد، محدود می‌کند. اقدام گوگل برای حذف حساب‌های غیرفعال، پیامدهای ایمنی مثبتی دارد. انتظار می‌رود این اقدام، از کاربران فعال گوگل در برابر تهدیدهای امنیتی مانند فیشینگ، سرقت حساب و کلاهبرداری حمایت کند. حساب‌های گوگل غیرفعال در ریسک بالاتر هک شدن توسط هکرها قرار دارند. گوگل پیش از اقدام، به دارندگان حساب‌های غیرفعال و بلااستفاده جی‌میل، اعلان‌های متعددی ارسال خواهد کرد.

به نشانی ایمیل ریکاوری حساب جی‌میل هم این اعلان‌ها ارسال خواهند شد. گوگل در واقع ارسال اعلان به این حساب‌ها را آغاز کرده است. دارندگان حساب با باز کردن یا ارسال ایمیل، باز کردن گوگل درایو یا دانلود اپلیکیشن از گوگل‌پلی، می‌توانند از حذف حساب خود اجتناب کنند. همچنین هنگامی که وارد حساب خود شده‌اند، می‌توانند در گوگل، یک جست‌وجو انجام دهند.

بر اساس گزارش گیزمو چاینا، جی‌میل، حالا تبدیل به یک پلتفرم عظیم ایمیل شده و همچنان به توسعه ادامه می‌دهد. گوگل اعلام کرده است هر حسابی که ویدئویی در یوتیوب ارسال کرده باشد، صرف‌نظر از اینکه آخرین بار، چه زمانی فعال بوده است، حذف نخواهد شد.