این سبک وزن‌های گران‌قیمت

بازار دیجیتال- لپ‌تاپ‌های سبک وزن نزد بسیاری از کاربران ارجحیت بیشتری دارند تا لپ‌تاپ‌های سنگین وزن با صفحه نمایش‌های بزرگ. حال اگر به این ویژگی‌ها، ضخامت اندک را هم اضافه کنیم محصولی ایده‌آل خواهیم داشت برای کاربران. البته منظورمان از لپ تاپ‌های سبک‌وزن، مینی لپ‌تاپ‌هایی که به صفحه نمایش‌های ۸ تا ۱۲ اینچی مجهزند نیست. منظورمان لپ‌تاپ‌های باقابلیتی است که به صفحه نمایش‌هایی با سایز ۱۳ تا ۱۴ اینچ به بازار عرضه شده اند و وزنی حدود ۵/۱ تا ۲ کیلوگرم دارند.

با توجه به ذائقه و نیاز کاربران لپ‌تاپ تولیدکنندگان مختلف نیز تولید لپ‌تاپ‌های سبک وزن را در برنامه خود داشته و دارند.

اپل از جمله این شرکت‌ها است که لپ‌تاپ‌های سری AIR خود را برای علاقه‌مندان به لپ‌تاپ‌های سبک وزن به بازار عرضه کرده است.

اگرچه این محصول وزن و حجم بسیار کمی در مقایسه با سایر نمونه‌های سبک وزن موجود در بازار دارد، ولی قیمت گران و همچنین عدم تجهیز به اپتیکال درایو به دلیل نازکی بیش از حد آن یکی از دلایلی است که باعث شده است اکثر کاربران لپ‌تاپ به سراغ این کالا نروند.

ولی با این حال زیبایی ظاهر، قابلیت‌های خاص برند اپل، وزن اندک، حجم کم و... باعث جلب توجه گروهی از کاربران لپ‌تاپ به ویژه کاربران برند اپل به سوی این کالا شده است.

ما در اینـــجا چند مـــدل از مک‌بوک‌ایر‌های پرفروش بازار را به شما معرفی می‌کنیم.

مدل اول MC ۵۰۵ است که به صفحه نمایشی ۱/۱۱ اینچی از نوع LED مجهز است و جزو نمونه‌های ارزان قیمت این کالا در بازار است. این مدل دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده INTEL CORE ۲ DUO ۱.۴GHZ، رم دو گیگابایتی و هارددیسکی با ظرفیت ۶۴ گیگابایت از نوع SSD است.

کارت گرافیکی اینMAC BOOK AIR نیز GEFORCE ۳۲۰ با ظرفیت حافظه ۲۵۶ مگابایت، قابل ارتقا تا یک گیگابایت است.

MC ۵۰۵ همچنین به WIFI، وب کم، بلوتوث، کارتخوان و... مجهز است.

این MAC BOOK AIR وزنی حدود ۰۵/۱ کیلوگرم دارد و با قیمت یک میلیون و ۳۹۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.

مدلMC۵۰۶LL/A نیز از نمونه‌های باقابلیت و سبک وزن MAC BOOK AIR در بازار است که قیمتی بالاتر از مدل قبلی دارد.

این محصول به صفحه نمایش ۶/۱۱ اینچی مجهز است و وزن آن ۰۶/۱ کیلوگرم است.

تجهیز به پردازنده Intel Core ۲ Duo ۱.۴GHZ، رم دو گیگابایتی و هارددیسکی با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت از نوع SSD و... از سایر ویژگی‌های این دستگاه است.

MC۵۰۶LL/A به کارت گرافیکی NVIDIA GeForce ۳۲۰M با ظرفیت حافظه ۲۵۶ مگابایت مجهز است. این محصول با قیمت یک میلیون و ۶۲۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.

مدل بعدی که با عنوان MC۵۰۳ در بازار شناخته می‌شود نیز یک MAC BOOK AIR سبک وزن است که صفحه نمایش آن ۱/۱۳ اینچ از نوع LED است.

تجهیز به پردازنده INTEL CORE ۲ DUO ۱.۸۶GHZ، رم دو گیگابایتی و هارددیسکی با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت از نوع SSD از ویژگی‌های این مدل است.

MC۵۰۳ همچنین به کارت گرافیکی GEFORCE ۳۲۰ با ظرفیت حافظه ۲۵۶ مگابایت مجهز است. وزن این دستگاه هم ۳۲/۱ کیلوگرم است.

MC ۵۰۳ با قیمت یک میلیون و ۷۶۰ هزار تومان به بازار داخلی عرضه شده است.

و اما مدل بعدی که قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های قبلی دارد ZOJKOLL/A است.

این MAC BOOK AIR به پردازنده ۱.۶GHZ Intel Core ۲ Duo،رم چهار گیگابایتی و هارددیسکی با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت از نوع SSD مجهز است.

صفحه نمایش این مدل نیز ۶/۱۱ اینچ از نوع LED-backlit glossy است.

تجهیز به کارت گرافیکیNVIDIA GeForce ۳۲۰M با ظرفیت حافظه ۲۵۶ مگابایت، Headphone Jack، بلوتوث و... از سایر ویژگی‌های این دستگاه ۶/۱ کیلوگرمی است که با قیمت یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

براساس اعلام فعالان بازار، طی مدت اخیر میزان تقاضا برای این نمونه از لپ‌تاپ‌های اپل در بازار کاهش بیشتری نسبت به قبل یافته است و علت هم رشد ناگهانی قیمت در بازار برای این برند است.