بازگشت ترامپ به شبکه اجتماعی ایکس

ترامپ با انتشار عکس بازداشت خود در زندان فولتون کانتی به اتهام توطئه برای لغو نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۲، ورود دوباره خود به پلتفرم ایکس را اعلام کرد.

وی همچنین در این پست نوشت: «مداخله در انتخابات. هرگز تسلیم نشو!». ایلان ماسک در نوامبر سال گذشته از کاربران این شبکه اجتماعی خواست تا نظر خود را نسبت به بازگشت دوباره ماسک به توییتر اعلام کنند.

در این نظرسنجی ۲۴ ساعته، حدود ۱۵ میلیون نفر نظر خود را اعلام کردند. ۸/ ۵۱ درصد کاربران خواهان بازگرداندن ترامپ به این شبکه اجتماعی بودند. ماسک در آن زمان اعلام کرد که بخشی از نظرات در این نظرسنجی، توسط روبات‌ها و ترول‌ها اعمال شده است. همچنین مدعی شد که تصمیم درباره بازگرداندن اکانت ترامپ، منوط به تایید شورای اعتدالی است که به تازگی در این شرکت تشکیل شده بود.

اکانت ترامپ در روزهای نخست سال ۲۰۲۱ و به دلیل نقض قوانین توییتر و تحریک به رفتارهای خشونت‌آمیز مسدود شد. در ابتدا، اکانت ترامپ حدود ۱۲ ساعت از دسترس وی خارج شد، اما چند روز بعد، این مسدودی دائمی‌ شد.

ترامپ نیز در واکنش به این اقدام، حتی از توییتر شکایت کرد که البته به جایی نرسید. طولی نکشید که فیس‌بوک و چند شبکه اجتماعی دیگر نیز اکانت ترامپ را مسدود کردند و این امر باعث شد تا وی، شبکه اجتماعی جدیدی را تحت عنوان Truth Social  راه‌اندازی کند و در آن زمان اعلام کرد که دلیلی برای بازگشت دوباره به این شبکه‌های اجتماعی نمی‌بیند.

با این حال، دسترسی به تعداد زیادی از مخاطبان در این شبکه‌های اجتماعی، چیزی نبود که ترامپ بخواهد به سادگی از کنار آن عبور کند و اکنون شاهد بازگشت دوباره وی به ایکس یا همان توییتر سابق هستیم.