تکلیف فیلترینگ اعمال شده در پلتفرم‌های خارجی را روشن کنید

صدیف بدری در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی روز گذشته (۲۱ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، خطاب به رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات گفت: تکلیف فیلترینگ و محدودیت‌های بی‌نتیجه اعمال شده در پلتفرم‌ها و سکوهای اجتماعی جهانی را یکبار برای همیشه روشن کنید. با چه منطقی تصمیم گرفته شده در شرایط اقتصادی کنونی، با تداوم سیاست‌های شکست خورده در حوزه اینترنت، از جیب مردم، ۵۰ هزار میلیارد تومان به حساب کاسبان فیلترینگ واریز شود؟

وی در ادامه افزود: فراموش نکنید مردم صرفا برای سرگرمی در پلتفرم‌های جهانی حضور ندارند، بلکه شبکه‌های اجتماعی بستر فعالیت‌های اقتصادی برای هزاران کسب‌وکار و ابزار تحقیق و پژوهش هزاران دانشجو و استاد در کشور است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس تصریح کرد: چرا مردم باید ماهانه هزاران میلیارد تومان هزینه کنند تا به پلتفرم‌هایی دسترسی داشته باشند که وکلا و مسوولان حرف‌های خود را در آنجا می‌زنند؟ آیا درست است که مردم برای شنیدن حرف‌های مسوولان نیز نیازمند فیلترشکن باشند و ماهانه هزینه زیادی را برای خرید فیلترشکن صرف کنند؟

پیش از این روز شنبه وزیر کشور بار دیگر در بخشی از صحبت‌های خود به بیان شروط بازگشایی مجدد پلتفرم‌های خارجی پرداخته و گفته بود: دارندگان سکوها باید تعهداتی را به دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بدهند؛ هر زمانی که این تعهدات داده شود، تصمیم‌گیری خواهد شد. احمد وحیدی با بیان اینکه گزارش‌ها‌ حاکی از آن است که این شرکت‌ها هنوز قدم پیش نگذاشته‌اند، تاکید کرده بود: به هرحال مسوولان ما منتظر خواهند ماند؛ اگر هر موقع خواستند به قوانین ما احترام بگذارند و تعهد دهند، طبق آن عمل خواهد شد.