توییتر حاضر به پرداخت هزینه گوگل کلود نشد

طبق گزارش نشریه پلتفرمر، پیش از آنکه ایلان ماسک توییتر را بخرد، این شرکت قرارداد چند ساله‌ای با گوگل در ارتباط با مقابله با هرزنامه، حمایت از حساب‌های کاربری و موارد دیگر، امضا کرده بود. پلتفرمر به جزئیات اینکه چطور اختلاف بین دو شرکت ممکن است در فعالیت تیم‌های اعتماد و ایمنی توییتر اختلال ایجاد کند، اشاره نکرد.

پایگاه خبری اینفورمیشن گزارش کرده است که توییتر از مارس، در تلاش برای مذاکره مجدد قراردادهایش با گوگل بوده است. توییتر بعضی از سرویس‌ها را در سرور خود و بعضی دیگر را در پلتفرم‌های ابری آمازون و گوگل، میزبانی می‌کند. آمازون در مارس به توییتر هشدار داده بود پرداخت هزینه تبلیغات را به دلیل بدهی معوق توییتر به شرکت خدمات وب آمازون برای خدمات رایانش ابری، متوقف خواهد کرد. از زمان خریداری شدن توییتر توسط ایلان ماسک، این شبکه اجتماعی هزینه‌هایش را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش داده و هزاران نفر از کارمندانش را اخراج کرده است.

یک منبع آگاه در نوامبر به رویترز گفته بود: ماسک به این شرکت دستور داده است هزینه‌های زیرساخت مانند هزینه‌هایی که برای خدمات ابری انجام می‌شود را به میزان یک میلیارد دلار کاهش دهد. بر اساس گزارش رویترز، توییتر و گوگل در این باره اظهارنظر نکردند.