ایلان ماسک تهدید کرده بود اگر توییتر ثابت نکند حساب‌های جعلی و روبات کمتر از پنج درصد از کاربران این شبکه اجتماعی را تشکیل می‌دهند، قرارداد خرید ۴۴ میلیارد دلاری این شرکت شبکه اجتماعی را متوقف خواهد کرد. این میلیاردر کارآفرین، اواسط ماه مه اعلام کرده بود قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری برای خرید توییتر را تا زمان دریافت اطلاعات درباره حساب‌های جعلی و روبات معلق کرده و تصور می‌کند این حساب‌ها حداقل ۲۰ درصد از کاربران توییتر را تشکیل می‌دهند. بررسی‌های مستقل نشان داده‌اند که بین ۹ تا ۱۵ درصد از میلیون‌ها پروفایل توییتر، روبات هستند. ماسک پیش از این اعلام کرده بود یکی از بزرگ‌ترین اولویت‌هایش پس از خرید شرکت توییتر، شکست دادن روبات‌ها خواهد بود.

توییتر در کنفرانس مطبوعاتی خود مجددا تاکید کرد کمتر از پنج درصد کاربرانی که تبلیغات برای آنها به نمایش در می‌آید در دسته حساب‌های اسپم قرار دارند و این آمار از زمان عرضه اولیه عمومی توییتر در سال ۲۰۱۳، تغییری نکرده است.

توییتر در حال حاضر کاربران را ملزم نمی‌کند با استفاده از هویت واقعی خود، برای عضویت در این پلتفرم ثبت‌نام کنند و به این ترتیب علنا به پروفایل‌های خودکار، جعلی و ناشناس اجازه فعالیت می‌دهد. جعل هویت و هرزنامه در توییتر ممنوع است و حساب‌هایی که معلوم شود با دست داشتن در کلاهبرداری‌ها، هماهنگ کردن کارزارهای سوءاستفاده یا بالا نشان دادن مصنوعی نرخ تعامل، درصدد فریب یا گمراه کردن کاربران دیگر هستند را مجازات می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، توییتر اعلام کرد افراد مامور بازبینی حساب‌های کاربری در این شبکه اجتماعی، به‌طور تصادفی هزاران حساب کاربری را بررسی می‌کنند و از اطلاعات عمومی و خصوصی برای محاسبه و گزارش آمار حساب‌های اسپم و روبات به سهامداران توییتر استفاده می‌کنند.