اپل به دنبال ساخت یک هدست واقعیت ترکیبی ارزان‌قیمت

طرحی که احتمالا با استفاده از قطعات ارزان‌تر و دوربین‌های کمتر محقق خواهد شد. با این حال، هدست ارزان‌قیمت اپل همچنان به نمایشگرهای داخلی ۴K  مجهز خواهد بود، اما از پردازنده‌هایی با سرعت نسبتا پایین‌تر بهره خواهد برد.

گفته می‌شود که در این هدست جدید، خبری از فن‌های داخلی که برای خنک‌سازی طراحی شده‌اند، نخواهد بود. همچنین در هدست ارزان‌قیمت اپل، تنظیم میدان دید به صورت دستی انجام خواهد شد؛ این در حالی است که در مدل پیشرفته و گران، این فرآیند به صورت خودکار و به لطف یک موتور صورت می‌گیرد. از دیگر تفاوت‌های این دو مدل می‌توان به عدم استفاده از تراشه وایرلس ‌H۲ برای برقراری ارتباط بهتر با ایرپاد در مدل ارزان‌قیمت اشاره کرد. در همین رابطه، بلومبرگ اخیرا در گزارشی نوشت اپل مشغول طراحی و ساخت تراشه وای‌فای و بلوتوث اختصاصی خود است که احتمالا در سال ۲۰۲۵ در محصولات این شرکت استفاده خواهد شد. برخی منابع خبری نیز گزارش دادند که اپل از یک تراشه جایگزین و ارزان‌تر برای کاهش قیمت این هدست، استفاده خواهد کرد.

با این حال، منابع مطلع می‌گویند که ساخت این هدست ارزان‌قیمت در آغاز راه خود قرار دارد و هنوز حتی نمونه اولیه آن نیز تولید نشده است. بلومبرگ مدعی شد که تیم هزار نفره گروه توسعه فناوری اپل در حال ساخت دو هدست است که احتمالا در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهند شد. البته در این میان، برخی‌ها نیز از تصمیم این شرکت برای ساخت عینک‌های واقعیت مجازی خبر دادند و مدعی شدند در آینده نزدیک، این محصول جای گوشی‌های آی‌فون این شرکت را خواهد گرفت.