ابراز ندامت جک دورسی از اشتباهش در توییتر

ایلان ماسک که خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر را اواخر اکتبر نهایی کرد، تغییرات زیادی در این شبکه اجتماعی صورت داده و حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس‌‌جمهور سابق آمریکا که در زمان دورسی و پس از حمله به ساختمان کنگره آمریکا در ششم ژانویه، به‌طور دائمی مسدود شده بود را برگردانده است.

 دورسی انتقاد خاصی نسبت به ماسک مطرح نکرد. وی گفت: پس از اینکه شرکت الیوت، به عنوان یک سرمایه‌‌گذار کنشگر وارد توییتر شد، تلاش برای هدایت این شرکت شبکه اجتماعی در مسیر درست را رها کرد. موسس سابق توییتر نوشت: این تقصیر من بود. وقتی یک سرمایه‌‌گذار کنشگر در سال ۲۰۲۰ سهام توییتر را خرید، من کاملا از تلاش برای پیشبرد تغییرات دست کشیدم.

درباره تصمیم توییتر برای تعلیق حساب ترامپ، دورسی نوشت: معتقد است که هیچ نیت سوء یا اهداف پنهانی وجود نداشته و همه مطابق با بهترین اطلاعاتی که در آن زمان داشتند، عمل کردند. با این حال، اشتباهاتی صورت گرفت و اگر توییتر به جای تمرکز بر ابزارهایی برای خودش، بر ابزارهای بیشتر برای افرادی که از این سرویس استفاده می‌کردند تمرکز می‌کرد، این شرکت در وضعیت فعلی قرار نمی‌گرفت. پلتفرم‌‌های شبکه اجتماعی نباید محتوا را حذف کرده یا حساب‌‌ها را تعلیق کنند. بر اساس گزارش شبکه سی‌‌ان‌‌بی‌‌سی، دورسی به پروژه‌های بلو اسکای، ماستودون و ماتریکس اشاره کرد که می‌توانند دیدگاهی را که او از پروتکل شبکه اجتماعی رایگان و آزاد دارد محقق ‌کنند. وی گفت: به پروژه‌های امیدبخش کمک مالی خواهد کرد و از یک میلیون دلار کمک برای اپلیکیشن پیام‌‌رسان رمزنگاری شده سیگنال آغاز می‌کند.