بعضی از شرکت‌هایی که مترصد فرصت هستند، اکنون تلاش می‌کنند مهندسان باتجربه سابق توییتر را جذب کنند. کتی بِرک، مدیر ارشد منابع انسانی شرکت نرم‌افزاری «هاب‌اسپات» از ماسک به دلیل اخراج گروهی از کارمندانی که در کانال‌های داخلی توییتر در اسلک منتقد عملکرد او بودند، انتقاد کرد. او در لینکدین نوشت: به عنوان یک مدیر، مورد انتقاد قرار گرفتن بخشی از کار شماست. اگر جایی را می‌خواهید که در آن می‌توانید با افراد اختلاف‌نظر داشته باشید (البته به شیوه روشن)، هاب‌اسپات استخدام می‌کند. پست این مدیر شرکت هاب‌اسپات تا بعدازظهر دوشنبه بیش از ۳۵ هزار بازخورد مثبت در لینکدین دریافت کرد.

شرکت‌های دیگر هم رویکرد مشابه هاب‌اسپات را در پیش گرفته‌اند. آماندا ریچاردسون، مدیرعامل استارت‌آپ توسعه‌دهنده نرم‌افزار استخدام «کودرپد» در نامه گشوده‌ای به کارکنان سابق توییتر، با انتقاد از ممنوعیت دورکاری توسط ایلان ماسک نوشت: در کودرپد ما بر این باوریم که مهارت‌های شما ملاک اصلی است، نه جایی که حضور دارید. قرار نیست در محل کار بخوابید، هفت روز در هفته و روزانه ۱۸ ساعت کار کنید.

شرکت‌های بزرگ فناوری مانند متا و آمازون هم به دلیل فضای اقتصادی نامعلوم، هزاران نفر را در هفته‌های اخیر اخراج کرده‌اند. اما انتقاد عمومی از ماسک، باعث شد تقاضای بالایی که در بخش‌هایی از صنعت فناوری برای کارکنان دیجیتالی بسیار ماهر وجود دارد، عیان شود. طبق گزارش اخیر شرکت تحلیل بازار گارتنر، نرخ بالای جذب و بحث بر سر اقدامات دیجیتالی‌سازی در کسب‌وکار و دولت، بازار بسیار رقابتی برای کارکنان فنی به وجود آورده است. بر اساس گزارش رویترز، اخراج دسته‌جمعی کارکنان توییتر و ترک کار توسط صدها کارمند دیگر آن، این نگرانی را برانگیخته است که توییتر کارکنان مهم خود را از دست داده و این شبکه اجتماعی ممکن است با مشکلات فنی جدی روبه‌رو شود.