وی با اشاره به ماده دوم گفت: در ماده دوم بانک مرکزی موظف شده است بر اساس ضوابط و مقررات جاری برای سکوهای مشمول، درگاه پرداخت را فراهم کند. کریمی نیسیانی با بیان اینکه در ماده سوم مباحث در ارتباط با تبلیغات مطرح است، گفت: علاوه بر تبلیغات سکو و هم تبلیغات کسب‌وکارهایی که مبتنی بر سکوهای مشمول فعالیت می‌کنند. نخستین موضوع به چارچوبی که دستگاه‌های دولتی و رسانه‌ای دارند، برمی‌گردد. بخش دیگر این ماده حمایت‌های تبلیغاتی از جنس دیگری را در برمی‌گیرد. از جمله اینکه سازمان صداوسیما مکلف شده تبلیغ و معرفی سکوهای مشمول را به مدت شش ماه ترجیحا به صورت رایگان و پس از آن بر اساس تعرفه فرهنگی انجام دهد.

معاون سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: همچنین در ماده ششم به امور مالیاتی پرداخته شده است. این ماده تصریح می‌کند که سازمان امور مالیاتی موظف است برای کلیه کسب‌وکارهای مشمول که فاقد سابقه مالیاتی هستند مشوق‌هایی را قرار بدهد. کریمی نیسیانی افزود: ماده هفتم به ارائه تسهیلات به کسب‌وکارهایی که به سکوهای داخلی منتقل می‌شوند، می‌پردازد.

وی افزود: ماده یازدهم به صراحت می‌گوید که هرگونه دسترسی و استفاده از اطلاعات کاربران بدون مجوز قانونی یا موافقت صاحبان پیام، ممنوع است. وی با اشاره به ماده ۱۲ این آیین‌نامه گفت: ماده دوازدهم برای فعالان عرصه تولید محتوا بسیار بشارت‌دهنده است که آنها را نیز مشمول حمایت می‌خواند. وی گفت: ماده سیزدهم وزارت ارتباطات را مکلف می‌کند تا امکان ارائه خدمات استقرار یافته در پنجره ملی دولت هوشمند را برای سکوهای مشمول فراهم کند. کریمی نیسیانی گفت: در ماده چهاردهم یک کارگروه راهبری پیش‌بینی شده است تا بر حسن اجرای این تصویب‌نامه نظارت کند و مسوولیت آن را به معاون ذی‌ربط وزارت ارتباطات واگذار کرده است.