این روبات از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای ارتقای توانایی دویدن استفاده کرده و مجهز به زانوهایی است که مانند زانوی شترمرغ خم می‌شوند تا منعطف باقی بمانند. با این قابلیت، کیسی به جمع روبات‌های دوپای مطرح دنیا مانند روبات انسان‌نمای اطلس ساخت بوستون دینامیکس و میبل پیوسته است. برای افزایش سرعت دویدن کیسی یک سال تمرین شبیه‌سازی شده برای تعیین موثرترین شیوه راه رفتن آن انجام شد. به این منظور کیسی باید از دو شبکه عصبی استفاده می‌کرد، یکی برای دویدن سریع و دیگری برای ثابت ماندن و زمین نخوردن و باید به‌خوبی بین این دو حالت انتقال داده می‌شد.

پروفسور آلن فرن، استاد هوش مصنوعی می‌گوید: «شروع دویدن و توقف در حالت ایستاده سخت‌تر از قسمت دویدن است، همان‌طور که بلند کردن و فرود آمدن سخت‌تر از پرواز با هواپیما است.» وی تاکید کرد: «این موفقیت با همکاری عمیق بین دو بخش طراحی سخت‌افزار مکانیکی و هوش مصنوعی پیشرفته برای کنترل آن سخت‌افزار به دست آمده است.»

در نهایت، کیسی مسیر دوی ۱۰۰ متر را در ۷۳/ ۲۴ ثانیه به پایان رساند و رکورد جهانی گینس را برای یک روبات دوپا ارتقا داد. این سرعت بسیار کندتر از زمان‌های ثبت شده زیر ۱۰ ثانیه است که توسط بهترین دوندگان سرعت جهان به دست می‌آید، اما محققان معتقدند پیشرفت کیسی سریع‌تر خواهد شد.