ایلان ماسک: ممنوعیت توییتر علیه ترامپ را لغو می‌کنم

ماسک که در کنفرانس فایننشال تایمز صحبت می‌کرد، خاطرنشان کرد: او و جک دورسی، یکی از بنیان‌گذاران توییتر، بر این باورند که ممنوعیت‌های دائمی باید به ندرت باشند و برای حساب‌هایی در نظر گرفته شوند که از روبات‌ها برای انتشار هرزنامه استفاده می‌کنند. وی گفت: توییت‌های اشتباه و بد باید حذف یا غیرقابل مشاهده شوند و تعلیق موقتی یک حساب می‌تواند اقدام مناسبی باشد. تصور می‌کنم ممنوعیت دائمی از نظر بنیادین اعتماد در توییتر را تضعیف می‌کند، زیرا این پلتفرم به منزله یک میدان‌شهر کوچک است که در آن همه می‌توانند نظرات‌شان را ابراز کنند. ممنوعیت حساب ترامپ که بیش از ۸۸ میلیون هوادار داشت، باعث شد وی تنها چند روز پیش از پایان ریاست‌جمهوری، از یکی از تریبون‌های بزرگی که داشت، محروم شود. توییتر مدت کوتاهی پس از ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ که ساختمان کنگره هدف حمله هواداران ترامپ قرار گرفت، با اشاره به ریسک تحریک به خشونت بیشتر، حضور وی در این شبکه اجتماعی را به‌طور دائمی ممنوع کرد.

ترامپ پیش از این به شبکه فاکس‌نیوز گفته بود: حتی اگر اجازه پیدا کند، به توییتر باز نخواهد گشت. اپلیکیشن رسانه اجتماعی «تروت سوشال» متعلق به او در اواخر فوریه در فروشگاه برنامه اپل عرضه شد. ترامپ ارسال پیام در این پلتفرم جدید را پس از شروع آهسته‌ای که داشت، افزایش داده و حدود ۵۰ پیام در هفته گذشته به ۷/ ۲ میلیون هوادار خود فرستاد. وی زمانی که رئیس‌جمهور بود، به‌طور میانگین روزانه ۱۸ توییت ارسال می‌کرد. جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید درباره ممنوعیت توییتر علیه ترامپ گفت: این موضوعی است که خود این شرکت باید تصمیم بگیرد. دولت بایدن می‌خواهد پلتفرم‌های آنلاین از آزادی بیان حمایت کنند و در عین حال تضمین کنند که برای انتشار اطلاعات نادرست مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. ایلان ماسک در این کنفرانس گفت: قرارداد خرید توییتر در بهترین حالت، ظرف مدت دو تا سه ماه انجام خواهد شد.

ارزش سهام توییتر روز سه‌شنبه گذشته به سطحی نزول کرد که نشان داد بازار سهام معتقد است بعید است ماسک خرید ۴۴میلیارد دلاری توییتر را طبق توافق اولیه انجام دهد. تصمیم ماسک برای خرید توییتر باعث نگرانی بعضی از سرمایه‌گذاران تسلا هم شده و ارزش سهام این شرکت خودروی برقی را تحت فشار قرار داده است. بر اساس گزارش رویترز، ایلان ماسک روز سه‌شنبه اعلام کرد تا زمانی که بتواند مفید باشد، در تسلا خواهد ماند.