به گزارش خبرگزاری «خانه ملت»، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دوشنبه پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن، به برخی سوالت خبرنگاران درباره سرنوشت جنجال قیمتی اخیر اینترنت پاسخ داد. وی در این باره گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعلا با درخواست آنها موافقت نکرده اما اجازه حذف بسته‌هایی که براساس مصوبه سال ۱۳۹۵ کمیسیون تنظیم مقررات کمتر از کف قیمت بوده‌اند را داده است.

وی گفت ما افزایش قیمت اینترنت را منوط به آن کرده‌ایم که کیفیت ارتباطات افزایش پیدا کند. به این معنا که این شرکت‌ها ظرف ۳ سال آینده سرعت را دو برابر کنند، پوشش ۴G را صد‌درصد کنند و ۱۰ درصد ارتباطات نیز مبتنی بر نسل پنجم (۵G) شود. زارع‌پور تاکید کرد: تعرفه‌های اینترنت ثابت و تلفن همراه از سال ۱۳۹۵ تاکنون با وجود چند برابر شدن هزینه‌ها، ثابت مانده است؛ وزارت ارتباطات به دنبال ارتقای کیفیت شبکه است، اما از آنجا که سرمایه‌گذاری برای توسعه توسط بخش خصوصی یعنی اپراتورها انجام می‌شود، این شرکت‌ها مطرح می‌کنند که امکان توسعه وجود ندارد، زیرا درآمدها ثابت مانده و هزینه‌ها چند برابر شده است و از وزارت ارتباطات درخواست افزایش تعرفه دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اپراتورها باید برنامه خود برای تحقق این اهداف را ارائه کنند در صورتی که این اتفاق رخ دهد ما اجازه معرفی بسته‌های جدید با تعرفه‌های جدید را مشروط بر اینکه فشار به مردم وارد نشود، خواهیم داد. خط قرمز ما در وزارت ارتباطات ارتقای کیفیت و سرعت ارتباطات است ما به دنبال افزایش درآمد و سود اپراتورها نیستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم توسعه هرچه سریع‌تر فناوری مبتنی بر فیبر نوری گفت: متاسفانه اکنون حدود ۲ درصد مردم به این امکان دسترسی دارند. هدف‌گذاری شده که تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پوشش در این زمینه ایجاد شود که اقدامات عملی آن از سال گذشته شروع شده و تاکنون بیش از ۲/ ۱ میلیون پورت در کشور راه‌اندازی شده البته تعداد استفاده‌کنندگان آن کمتر است و نیاز به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دارد.