در بخش دیگری از مشخصات این صفحه کلید آمده که لولای آن از خاصیت مغناطیسی بهره می‌برد و کاربر می‌تواند قلم هوشمند اپل پنسل را نیز به آن متصل کند. همچنین در این پتنت آمده است که احتمالا این لولا از سایر دستگاه‌ها و لوازم جانبی ‌مانند دوربین، پروژکتور یا میکروفن نیز پشتیبانی خواهد کرد. گفته می‌شود که این محصول دارای یک بخش پایه و یک مکانیزم اتصال است. قسمت پایه از یک صفحه کلید با مجموعه‌ای از دکمه‌های الکترومکانیکی تشکیل شده و مکانیزم اتصال نیز احتمالا در قسمت کناری کیبورد یا قسمت پایه آی‌پد خواهد بود.

این‌چنین به نظر می‌رسد که اپل با این محصول به دنبال ارائه تجربه‌ کار با دستگاهی هیبریدی (مک‌بوک‌/ آی‌پد) برای کاربران است. مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ اخیرا در گزارشی به مفهومی ‌تحت عنوان آی‌پد او‌اس پرو اشاره کرد که می‌تواند حالت‌های چندگانه شبیه به مک را ارائه دهد. اگرچه شاید اکثر کاربران به توان و قدرت پردازشی سیستم‌های مک در آی‌پدهای خود نیازی نداشته باشند، اما برخی‌ها از کاربران همچنان به دنبال تجربه چنین امکان و قابلیت متفاوتی هستند. با این حال، تعدادی از کارشناسان ادعا می‌کنند که این پتنت می‌تواند بیانگر تصمیم اپل برای عرضه محصولی باشد که ترکیبی از آی‌پد و مک‌بوک خواهد بود.

نباید فراموش کرد که تاکنون پتنت‌های متعددی متعلق به اپل در فضای وب مشاهده شدند که بخش قابل توجهی از آنها هرگز به دنیای واقعی راه نیافتند و باید منتظر ماند و دید که آیا این پتنت نیز به چنین سرنوشتی دچار خواهد شد یا راه خود را به محصولات اپل باز خواهد کرد.