«مینگ-چی کو» تحلیلگر مشهور دنیای فناوری و محصولات اپل با انتشار توییتی مدعی شد که اپل در مدل‌های استاندارد آی‌فون‌های جدید خود که آی‌فون ۱۴ و آی‌فون ۱۴ مکس نام خواهند داشت، از پردازنده A۱۵ استفاده خواهد کرد. این پردازنده در تمامی‌ مدل‌های آی‌فون ۱۳ نیز به‌کار رفته و طبق گفته «کو»، آی‌فون ۱۴ پرو و آی‌فون ۱۴ پرو مکس، تنها نسخه‌های مجهز به پردازنده جدید این شرکت یعنی A۱۶ خواهند بود.

این تحلیلگر همچنین اعلام کرد که در هر چهار مدل آی‌فون ۱۴ از رم ۶ گیگابایتی استفاده خواهد شد اما دو مدل پیشرفته این خانواده‌، مجهز به مموری ارتقایافته LPDDR۵ و دو مدل استاندارد و ارزان‌تر نیز با مموری LPDDR۴ خواهد بود.

اپل پیش‌تر نیز در مدل‌های پیشرفته آی‌فون خود از پردازنده‌هایی با هسته‌های بیشتر یا رم بالاتر استفاده کرده است، اما از سال ۲۰۱۳ و پس از عرضه آی‌فون ۵ اس و آی‌فون ۵ سی سابقه نداشته که بخواهد دو مدل را با یک پردازنده جدید و دو مدل دیگر را مجهز به پردازنده قدیمی ‌عرضه کند. این کارشناس فناوری ادعا کرد که آی‌فون ۱۴ پرو مکس مجهز به نمایشگر ۷/ ۶ اینچی عرضه خواهد شد و این یعنی، اپل برای نخستین بار، آی‌فونی مجهز به نمایشگر بزرگ را در میان مدل‌های استاندارد و ارزان‌تر خود جای داده است.

با توجه به اطلاعاتی که این تحلیلگر ارائه داده، احتمالا در سال ۲۰۲۲ مدل مینی از میان گوشی‌های آی‌فون اپل حذف خواهد شد. با این حال، هنوز اطلاعات دقیقی از سوی اپل و دیگر منابع رسمی ‌در خصوص تصمیم این شرکت برای کنار گذاشتن نسخه مینی از میان مدل‌های آی‌فون ۱۴ منتشر نشده است. اما مینگ-چی کو، پیش‌تر عنوان کرده بود که آی‌فون ۱۴ بدون ناچ، مجهز به دوربین hole-punch و فیس آیدی تعبیه‌شده در زیر نمایشگر عرضه خواهد شد.