به گزارش سازمان فناوری اطلاعات ایران، آخرین وضعیت تبادل اطلاعات در گذرگاه خدمات دولت (GSB) که به مبادله اطلاعات میان سازمان‌های دولتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌پردازد، نشان می‌دهد در فروردین ۱۴۰۱، سازمان ثبت احوال کشور با ثبت حدود ۶۷ میلیون تراکنش برای ارائه خدمت استعلام هویتی به دستگاه‌های متقاضی، پرتقاضاترین سرویس‌دهنده ماه گذشته شد. این خدمت به احراز اقلام هویتی اشخاص از پایگاه داده ثبت احوال در پیشخوان‌ها و مشاغل بر حسب نیاز می‌پردازد.

بر اساس همین گزارش، دومین سرویس‌دهنده برتر فروردین سال جاری به وزارت کشور و به خدمت «استعلام بیماری کرونای سکوی ایران» تعلق گرفت. اما سومین دستگاه برتر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که با ارائه خدمت شاهکار به تطبیق شماره تلفن همراه و کدملی می‌پردازد. همچنین، از ابتدای سال جاری بیشترین تعداد تراکنش استفاده از خدمات الکترونیکی ۳۴۸ دستگاه متصل به مرکز ملی تبادل اطلاعات، به ترتیب به وزارتخانه‌های «علوم، تحقیقات و فناوری»، «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و نیز «بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» تعلق دارد و این دستگاه‌ها در صدر فهرست برترین سرویس‌گیرنده‌ها قرار گرفتند.

بررسی آخرین وضعیت گذرگاه خدمات دولت مرکز ملی تبادل اطلاعات نشان می‌دهد، در فروردین سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۷۴ میلیون تراکنش انجام شده که به دلیل تعطیلات نوروزی، نسبت به اسفند سال گذشته ۳۷ میلیون تراکنش کاهش داشته است.