به جرأت می‌توانم بگویم وزیر پیشنهادی بهداشت فردی میدانی است

سید جلیل میرمحمدی میبدی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: گویا امروز دکتر عین‌اللهی در کنار تمام ایثارگری‌هایی که داشته است باید امروز نیز ایثارگری دیگری انجام دهد. گویا امروز به جای جلسه رای اعتماد ایشان جلسه استیضاح وی برگزار شده است و باید پاسخگوی ناکارآمدی‌ها در ۸ سال گذشته نیز باشد. بنده قرار نیست از یک آدم معمولی دفاع کنم ایشان فردی است که ۴۰ سال در عرصه‌های مختلف مدیریت کرده و قطعا در کنار موفقیت‌هایی که داشته است نقاط ضعفی نیز دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بحث کرونا قرار نیست توسط یک وزارتخانه مدیریت شود بلکه کرونا یک بحث جمعی است و تمام ارکان دولت باید همراهی کنند. ایشان فردی است که در عملیات والفجر ۸، ۲۰۰۰ نفر را به تهران آورد و در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری به این مجروحان رسیدگی کرد. ما چنین مدیری را نیاز داریم. کرونا کنترل نمی‌شود مگر با همکاری تمام ارکان برای قرنطینه، واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در غیر این صورت کاری پیش نمی‌رود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایشان فردی است که دانشکده‌های طب سنتی را راه انداخت، اما در ۸ سال گذشته جلوی این امر گرفته شد. ما برنامه توسعه ششم و سند ابلاغی رهبری در حوزه سلامت را داریم و همین برنامه برای ما کافی است. از شما می‌خواهیم که متعهد شوید تا این برنامه را اجرایی کنید تا زمانی که در این مسیر گام بردارید ما حامی شما خواهیم بود.

میرمحمدی در ادامه تاکید کرد: بنده شاهد دهها سال تلاش مجاهدانه ایشان و نگاه ویژه ایشان به مناطق محروم هستم. پاشنه آشیل کمبود پزشک در کشور به توزیع نامناسب باز می‌گردد. ایشان فردی میدانی است و قطعا با کمک همه ارکان می‌تواند در این حوزه موفق شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.