وی با تاکید بر اینکه بنا داریم طی مدت یک ماه تا ۴۰ روز اقدام به بررسی شرکت‌ها کنیم تا در پروسه دانش‌بنیانی قرار بگیرند، گفت: شرکت‌ها بر اساس ۳ معیار «تولید محصول دارای سطح فناوری بالا»، «میزان تسلط بر تولید» و «تولید یا ارائه خدمات بر اساس تحقیق و توسعه» مورد بررسی قرار می‌گیرند.  رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری محل هماهنگی و ارزیابی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: اکنون در وضعیتی هستیم که برخی حوزه‌ها مثل کشاورزی و بهداشت فرآیند اخذ مجوز طولانی دارند و همین موضوع در توسعه بازارشان تاثیر گذاشته است.

وی اضافه کرد: ما در معاونت علمی و فناوری درصدد هستیم با همکاری وزارتخانه‌ها روند اخذ مجوز در این دو حوزه را تسریع کنیم تا محصولات‌شان به بازار برسد. همچنین حوزه نفت، گاز و پتروشیمی هم باید بازارهای‌شان را به روی شرکت‌های دانش‌بنیان باز کنند.

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تاکید کرد: ما در معاونت علمی از دستگاه‌های دولتی کمک می‌خواهیم که موانع را کم کنند و از آن طرف این همکاری‌ها را ارزیابی می‌کنیم که بتوانیم بررسی‌های‌مان را به رهبری و رئیس‌جمهور گزارش دهیم. اسدی‌فرد خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که همه را به همکاری بطلبیم؛ ما در معاونت علمی هماهنگ‌کننده هستیم و فعالیت‌هایی را هم باید مستقیما انجام دهیم.