اپل روز سه‌شنبه با ارسال دعوت‌نامه‌هایی به رسانه‌ها، از آنها برای حضور در رویداد هشت مارس دعوت کرد. این رویداد با عنوان پیک پرفورمنس (Peek Performance) به صورت مستقیم از یوتیوب و وب‌سایت اپل پخش خواهد شد. رویدادهای اپل از زمان آغاز پاندمی کووید‌-۱۹ در مارس سال ۲۰۲۰ مجازی شده‌اند.

این نخستین رویداد اپل از اکتبر سال ۲۰۲۱ خواهد بود که لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پروی جدیدی در آن معرفی می‌شوند. سال گذشته این شرکت رویداد بهاری خود را در آوریل برگزار کرد و مدل‌های پیشرفته‌ آی‌پد و رایانه آی‌مک را رونمایی کرد.

طبق گزارش تحلیلگران و رسانه‌ها، اپل در این رویداد ممکن است از یک آی‌پد میان‌رده و یک آی‌فون ارزان قیمت جدید که قابلیت پشتیبانی از ۵G  و اسکن اثر انگشت دارد نیز رونمایی کند.

اپل در حال حاضر یک آی‌فون ارزان قیمت با نام iPhone SE به بازار عرضه کرده که در بهار سال ۲۰۲۰ معرفی شد و قیمت فروش آن ۳۹۹ دلار است و جدیدترین مدل آی‌فون با حسگر اثر انگشت تاچ آی‌دی است. انتظار می‌رود ‌آی‌پد جدید مدل به‌روز شده‌ آی‌پد ایر باشد. این دستگاه آخرین بار در اکتبر سال ۲۰۲۰ عرضه شد و در حال حاضر ۵۹۹ دلار قیمت دارد.

اپل همچنین ممکن است iOS ۱۵/ ۴ را نیز منتشر کند که جدیدترین نسخه نرم‌افزار آی‌فون است و چندین قابلیت جدید شامل گزینه‌ای برای استفاده از تشخیص چهره ماسک‌دار برای باز کردن قفل دستگاه و قابلیت پذیرش پرداخت‌های کارت اعتباری بدون تماس و بدون نیاز به سخت‌افزار اضافی دارد.

اپل معمولا در رویدادهای پاییزی و پیش از آغاز فصل تعطیلات سال نو، از مدل‌های گران‌قیمت و سودآور آی‌فون رونمایی می‌کند و عموما محصولاتی که در رویداد بهاری معرفی می‌شوند، نسبت به آن رویداد از اهمیت کمتری برخوردارند. این شرکت همچنین کنفرانس سالانه طراحان با عنوان WWDC را نیز در ژوئن برگزار می‌کند و گاهی در جریان آن سخت‌افزار جدید معرفی می‌کند.