به گزارش ورج، گوگل در حال آزمایش یک حالت تاریک‌تر برای برنامه جست‌وجو در گوشی‌های اندروید است. این سایه جدید مشابه چیزی نیست که ماه گذشته در تست گوگل در مورد حالت تاریک مایل به سیاه (pitch-black) روی دسک‌تاپ ارائه شد. در عوض، رنگی که در اپلیکیشن موبایل مشاهده می‌شود، تیره‌تر از خاکستری تیره معمولی است، اما همچنان روشن‌تر از سیاه است.

حالت تاریک جدید در اپلیکیشن موبایل گوگل می‌تواند برای دستگاه‌هایی با نمایشگرهای OLED که به‌دنبال صرفه‌جویی در مصرف باتری هستند یا افرادی که ترجیح می‌دهند بیشتر از حالت تاریک استفاده کنند جذاب‌ باشد. براساس اعلام «اندروید پلیس» (AndroidPlace) حالت تاریک جدید، در آخرین نسخه بتای ۸/ ۱۳ گوگل در فروشگاه گوگل‌پلی موجود است.

پس از اینکه گوگل در سال گذشته میلادی تایید کرد که حالت تاریک را روی دسک‌تاپ آزمایش می‌کند، عرضه گسترده حالت تاریک برای جست‌وجوی گوگل را در ماه فوریه برای کاربران دسک‌تاپ خود فعال کرد. همچنین با این قابلیت کاربران می‌توانند به رنگ‌های جدید برنامه نیز دسترسی داشته باشند. با این‌حال احتمالا انتشار گسترده‌تر و رسمی این برنامه‌ها و قرارگیری آنها در دسترس عموم ممکن است ماه‌ها طول بکشد.