ورود پرچمداران گوگل به بازار موبایل

چیپست قرار گرفته در قلب هر دو مدل، اسنپ دراگون ۸۵۵ است که با ۶ گیگابایت رم همراه شده است. میزان حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای این محصولات نیز ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت است که به وسیله کارت حافظه قابل ارتقا نیست. استفاده از اسنپ دراگون ۸۵۵ کمی ناامیدکننده است؛ زیرا پرچم‌داران معرفی شده در اواخر سال ۲۰۱۹ همگی به اسنپ دراگون ۸۵۵ پلاس مجهز شده‌اند.گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال از نمایشگری ۷/ ۵ و ۳/ ۶ اینچی استفاده می‌کنند. این نمایشگرها از نوع OLED است و وضوح تصویر آن به ترتیب فول اچ‌دی پلاس و +QHD است. نرخ تازه‌سازی تصاویر در این دو گوشی هوشمند ۹۰ هرتز است. در بالای نمایشگر هیچ‌گونه برشی مشاهده نمی‌شود و تنها شاهد استفاده از زوایای منحنی در چهارگوشه نمایشگر هستیم. حاشیه‌های اطراف نمایشگر برای یک پرچمدار در سال ۲۰۲۰ و حتی ۲۰۱۹ کمی زیاد است.قابیلت جدید Smooth Display می‌تواند نرخ بازسازی تصویر را با توجه به نوع کارآیی دستگاه تغییر دهد. به این ترتیب زمانی که استفاده خاصی از نمایشگر نمی‌شود برای حفظ شارژ باتری نرخ بازسازی یا همان تازه‌سازی تصویر به ۶۰ هرتز کاهش پیدا می‌کند.نمایشگر مورد استفاده در این دو مدل از HDR پشتیبانی می‌کنند و ویژگی Always On را نیز به همراه دارد. همچنین ویژگی جدید Ambient EQ می‌تواند اشیای رنگی را با توجه به نور محیط اطراف تنظیم کند.

  پیکسل ۱۲۶ گرمی

گوگل پیکسل ۴ در ابعاد ۱/ ۱۴۷ در ۸/ ۶۸ در ۲/ ۸ میلی‌متر ساخته شده است که ۱۶۲ گرم وزن دارد، پیکسل ۴ ایکس ال نیز در ابعاد ۴/ ۱۶۰ در ۲/ ۷۵ در ۲/ ۸ میلی‌متر طراحی شده است. با توجه به دریافت گواهی IP۶۸ گوشی گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ۴ ایکس ال در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است.قاب مورد استفاده برای این گوشی‌ها در سه رنگ ساخته و روانه بازار می‌شود. مشکی و سفید دو رنگ معمولی و قابل انتظار سری گوگل پیکسل ۴ بودند. رنگ سفید مورد استفاده در گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال نیز ترکیبی از رنگ‌های مشکی و سفید است که ظاهر جالبی را به ارمغان آورده است.همچون سال‌های گذشته دوربین مورد استفاده در پرچمداران گوگل مهم‌ترین بخش آنها است. در هر دو عضو خانواده پیکسل ۴ از یک ماژول دوگانه به‌عنوان دوربین اصلی استفاده شده است.این ماژول از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/ ۱.۷ و یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی تله‌فتو با دیافراگم f/ ۲.۴ تشکیل شده است؛ فاصله کانونی این سنسور دو برابر نمونه‌های معمولی نیست، اما استفاده از Super Resolution Zoom موجب می‌شود قابلیت زوم به بیش از دو برابر افزایش پیدا کند.

البته یک سنسور سوم را نیز در بخش پشتی دستگاه مشاهده می‌کنیم که در اصل یک دوربین نیست و تنها به جمع‌آوری اطلاعات مربوط به عمق میدان برای ثبت تصاویر بوکه می‌پردازد.در بخش دوربین سلفی نیز از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۹۰ درجه استفاده شده است. دوربین سلفی موجود در این تلفن هوشمند از قابلیتی به نام موشن سنس استفاده می‌کند که امکان تشخیص حرکات کاربر به رادار را به همراه دارد. به این ترتیب کاربر قادر خواهد بود برخی از عملکردها را تنها به وسیله ژست‌های حرکتی و بدون نیاز به لمس نمایشگر انجام دهد. با توجه به استفاده از سیستم سنجش عمق سه‌بعدی این دوربین می‌تواند به‌عنوان سیستم تشخیص چهره برای بازگشایی قفل دستگاه استفاده کند. به این ترتیب دیگر در این دو محصول از سنسور اسکنر اثر انگشت استفاده نشده است. همچنین این ویژگی امکان ثبت تصاویر بوکه به وسیله دوربین سلفی را نیز به همراه دارد. از جمله قابلیت‌های مهم دوربین موجود در گوگل پیکسل می‌توان به حالت تصویربرداری نجومی و اکسپوژر دوگانه اشاره کرد. این قابلیت این امکان را به شما می‌دهد بتوانید از آسمان شب و اجرام فضایی تصویربرداری کنید.میزان باتری در نظر گرفته شده برای گوشی گوگل پیکسل ۴ که نمونه کوچک‌تر این سری است تنها ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. این در حالی است که در پیکسل ۴ ایکس ال از یک باتری با حجم ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌شود. هر دو گوشی از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی به نام Power Delivery استفاده می‌کنند. همچنین امکان استفاده از شارژ بی‌سیم Qi در این دو مدل فراهم شده است.گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال از تاریخ ۲۲ اکتبر (۳۰ مهرماه) در ایالات متحده و اروپا عرضه می‌شوند. نسخه پایه پیکسل ۴ با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۸۰۰ دلار و نسخه ۶۴ گیگابایتی پیکسل ۴ ایکس ال با قیمت ۹۰۰ دلار به فروش می‌رسد. برای خرید نسخه‌های ۱۲۸ گیگابایتی باید ۱۰۰ دلار به مبالغ فوق اضافه شود.