این روزها، علاقه‌مندان به محصولات هوشمند به ویژه گوشی‌های موبایل بی‌صبرانه در انتظار فرارسیدن زمان برگزاری کنگره جهانی موبایل (MWC) در سال ۲۰۲۲ هستند. مراسمی‌ که از آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادها در تقویم فناوری جهان یاد می‌شود و قرار است امسال از امروز ۹ اسفند تا ۱۲ اسفند (۲۸ فوریه تا ۳ مارس) از بزرگان این حوزه میزبانی کند. همه ساله، برندهای بزرگی از سراسر جهان قدم به این مراسم می‌گذارند و از جدیدترین دستاوردهای مهندسان خود رونمایی می‌کنند. امسال نیز شرکت‌های مطرحی در MWC ۲۰۲۲ حضور دارند و به همین بهانه، در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به هر آنچه قرار است در این رویداد بزرگ معرفی شود.

آنر

آنر اخیرا اعلام کرد که در جریان کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۲ از محصول جدید خود به نام Magic ۴ Series رونمایی خواهد کرد. مراسمی‌ که امروز (۹ اسفند) برگزار و مشخصات مربوط به این گوشی هوشمند اعلام خواهد شد. هنوز جزئیات‌ مرتبط با این گوشی فاش نشده و مشخص نیست که آیا مجیک ۴، نسخه‌ای تاشو از گوشی پرچم‌دار آنر مجیک‌وی است یا خیر. مجیک‌وی پیش‌تر برای ورود به بازار چین معرفی و عرضه شد و حتی این احتمال وجود دارد که گوشی مذکور، نسخه قابل عرضه در بازار بریتانیا و کشورهای اروپایی باشد.

سامسونگ

هنوز زمان زیادی از معرفی کهکشانی‌های جدید گلکسی‌اس۲۲ نمی‌گذرد و از این رو، انتظار معرفی محصولی جدید از سوی این شرکت نمی‌رود. با این حال، برخی شنیده‌ها از معرفی لپ‌تاپ‌های جدید سری گلکسی‌بوک در این رویداد خبر می‌دهند.

در خصوص گوشی‌های هوشمند نیز باید گفت که احتمالا مدیران سامسونگ، انتشار جزئیات بیشتری از دوربین مدل‌های گلکسی‌اس۲۲ را برای این مراسم تدارک دیده‌اند.

شیائومی

شیائومی ‌به تازگی عرضه گوشی ردمی‌ نوت ۱۱ را در بازار بریتانیا آغاز کرده و قرار است مدل پرو آن نیز در ماه آوریل عرضه شود. احتمالا شیائومی‌ در این رویداد، اطلاعاتی را در خصوص زمان عرضه این گوشی منتشر خواهد کرد. برخی منابع خبری نیز از احتمال معرفی چند محصول جدید شیائومی‌ در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۲ خبر داده‌اند که هنوز جزئیاتی در این خصوص فاش نشده است.

نوکیا

نوکیا غالبا در رویدادهای MWC حضور پررنگی دارد و احتمال رونمایی از محصول جدید از سوی این شرکت، بسیار بالاست. برخی شنیده‌ها از معرفی نوکیا ۱۰ خبر می‌دهند که البته تا فرارسیدن زمان معرفی این گوشی، نمی‌توان با قاطعیت در این باره حرف زد.

وان‌پلاس

وان‌پلاس در جریان رویداد CES ۲۰۲۲، اطلاعاتی را در خصوص گوشی‌های وان‌پلاس ۱۰ و وان‌پلاس ۱۰ پرو خود منتشر کرد. انتظار می‌رود که در کنگره جهانی موبایل نیز جزئیات بیشتر و اطلاعاتی در خصوص زمان عرضه این دو محصول در بریتانیا و اروپا ارائه شود.

اپل

اپل همواره برای رونمایی از محصولات خود، رویدادهایی اختصاصی را تدارک می‌بیند و احتمال حضور اهالی کوپرتینو در MWC ۲۰۲۲ بسیار پایین است. اما مارک گومن، خبرنگار بلومبرگ اخیرا مدعی شد که این شرکت قصد دارد در ۸ مارس، کنفرانسی اختصاصی را برگزار کند. احتمالا در این رویداد از نسل سوم آی‌فون SE رونمایی خواهد شد.

اوپو

شرکت چینی اوپو نیز احتمالا با دستی پر به کنگره جهانی موبایل خواهد آمد و از آخرین فناوری‌های توسعه‌یافته توسط مهندسان داخلی خود رونمایی خواهد کرد. این شرکت اخیرا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که محصولات و فناوری‌های جدید در راهند. در بیانیه این شرکت آمده است: به عنوان یک شرکت فعال در عرصه فناوری که زمینه فناوری ۵G به پیشرفت‌های مهمی‌ دست یافته، اوپو از محصولات جدید خود رونمایی خواهد کرد و آخرین مدل‌های پرچمدار خود را به کنگره جهانی موبایل خواهد آورد. همچنین اوپو از فناوری‌های پیشرفته مرتبط با صنعت گوشی‌های هوشمند نیز که در نوع خود رکوردهای جدیدی را ثبت کرده‌اند، رونمایی خواهد کرد.

موتورولا

موتورولا این روزها در حال کار روی نسل سوم گوشی‌های ریزر است و گفته می‌شود که این شرکت در جریان MWC ۲۰۲۲ از این محصول پرده بردارد. همچنین رونمایی‌های موتورولا تنها به این گوشی خلاصه نمی‌شود و به احتمال زیاد شاهد رونمایی از چند محصول جدید با تنوع قیمتی متفاوت نیز خواهیم بود.

گوگل

‌مانند اپل و سامسونگ، گوگل نیز حضور کمرنگی در رویداد کنگره جهانی موبایل دارد و این شرکت، بیشتر با برگزاری کنفرانس‌هایی اختصاصی، از آخرین محصولات خود رونمایی می‌کند. با این حال، برخی منابع خبری از حضور گوگل در این مراسم با یک یا چند محصول خبر می‌دهند که فعلا جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.

هوآوی

هوآوی رسما اعلام کرد که در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۲ حضور خواهد داشت، اما مشخص نکرد که چه محصولاتی را در سبد رونمایی‌های خود جای داده است. در کنار سایر محصولات و دستگاه‌های هوشمند، انتظار می‌رود که جزئیات بیشتری از هوآوی پی۵۰ پاکت از سوی هوآوی منتشر شود.