رقابت تنگاتنگ فناوری‌های موبایل درچین

یکی دوربین سه گانه و دیگری فناوری شارژ سریع را به همراه دارد. در ادامه ویژگی این دو گوشی را بررسی خواهیم کرد.

  آنر ۹ ایکس

بر اساس آنچه از ویژگی‌های جدید آنر ۹ ایکس منتشر شده مشخصات آنر ۹ ایکس شامل یک نمایشگر LCD بدون تاچ با سایزی بین ۵/ ۶ تا ۷/ ۶ اینچ و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی است. دوربین عقب دستگاه سه‌گانه و متشکل از سنسور اصلی ۲۴ مگاپیکسلی، سنسور ثانویه ۸ مگاپیکسلی با لنز سوپر واید و سنسور عمقی ۲ مگاپیکسلی است.

وجود چیپست کایرین ۸۱۰ در آنر ۹X اعلام شده؛ تراشه جدیدی که به گوشی‌های نوا ۵ و آنر ۹ ایکس پرو هم قدرت می‌بخشد. هنوز اطلاعاتی از ظرفیت حافظه داخلی و رم دستگاه به دست نیامده است؛ ولی احتمالا آنر ۹ ایکس در چند نسخه عرضه خواهد شد. ظاهرا باتری گوشی هم مشابه آنر ۸X، ظرفیت ۳۷۵۰ میلی‌آمپر ساعتی و توانایی پشتیبانی از شارژ ۱۰ وات را خواهد داشت.

از دیگر مشخصات احتمالی آنر ۹ ایکس باید به حسگر اثر انگشت، جک ۵/ ۳ میلی‌متری هدفون، پشتیبانی از حافظه خارجی و رابط کاربری EMUI ۹ مبتنی بر اندروید پای اشاره کرد. گفتنی است که سال گذشته، آنر ۸ ایکس در ماه سپتامبر عرضه شده بود؛ اما شاید جانشین آن زودتر و در حالت خوش‌بینانه، تا حدود یک ماه دیگر از راه برسد.

  هوآوی نوا ۵‌ای پرو

هوآوی نوا ۵‌ای پرو (Huawei Nove۵i Pro) گوشی جدید چینی‌هاست که با سخت افزاری مطلوب، سیستم عامل به روز و قیمت اقتصادی‌اش به تازگی رونمایی شده است.

نوا ۵‌ای پرو را می‌توانیم بالارده قدرتمندی از چینی‌ها بدانیم که برای بازار چین طراحی و تولید شده است. این گوشی احتمالا با نام میت ۳۰ لایت (Mate۳۰Lite) برای فروش در سایر کشورها شناخته خواهد شد. هوآوی نوا ۵‌ای پرو به نمایشگری ۲۶/ ۶ اینچی از نوع IPS مجهز شده که تصاویر را با کیفیت ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل نمایش می‌دهد. زیر صفحه نمایش و روی بورد دستگاه، چیپست ۷ نانومتری کایرین ۸۱۰ جای گرفته که از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها برای ساخت آن استفاده شده است. به لطف چیپست ۷ نانومتری ۵‌ای پرو، مصرف انرژی پردازشگر بسیار پایین خواهد بود و بنابراین میزان عمر باتری دیوایس طولانی‌تر می‌شود. اندروید ۹ به‌طور پیش‌فرض روی این گوشی نصب شده و کاربران می‌توانند از جدیدترین امکانات این سیستم عامل بهره ببرند.

هوآوی از باتری حجیم ۴۰۰۰ میلی‌آمپری برای روشن نگه داشتن ۵‌ای پرو استفاده کرده و انتظار داریم با یک بار شارژ توانایی شارژدهی برای حداقل یک روز کامل را داشته باشد. همچنین فناوری شارژ سریع ۲۰ واتی نیز در این باتری گنجانده شده است. هنگامی مزیت بزرگ این فناوری را درک خواهید کرد که شارژ گوشی‌تان زیر ۱۰ درصد باشد و تنها ۳۰ دقیقه برای شارژ موبایل‌تان زمان داشته باشید. پس از گذشت نیم ساعت خواهید دید که ۵۰ درصد از باتری شارژ شده و به راحتی می‌توانید برای ساعت‌ها بیرون از خانه و به دور از پریز برق بمانید.

روی قاب پشتی هوآوی نوا ۵‌ای پرو ماژول دوربین چهارگانه در وسط قرار گرفته که از یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX۵۸۶ با گشودگی دریچه لنز f/ ۱.۸، یک سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض، سنسور ۲ مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌های سوپر ماکرو و سنسور ۲ مگاپیکسلی دیگری برای تشخیص عمق تشکیل شده است. دوربین سلفی نیز در گوشه سمت چپ نمایشگر به چشم می‌خورد که با دقت ۳۲ مگاپیکسل عکسبرداری می‌کند. گشودگی دهانه لنز دوربین سلفی (f/ ۲.۰) چندان عریض نیست و احتمالا برای سلفی گرفتن در جمع به یک مونوپاد احتیاج خواهید داشت.

هوآوی پیش‌فروش گوشی جدیدش را در مردادماه انجام می‌دهد. مشتریان می‌توانند بین سه رنگ مشکی، آبی و سبز و بین سه کانفینگ رم ۶ گیگابایتی و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۲۹۰ یورو، رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۳۳۰ یورو و رم ۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با قیمت ۳۷۰ یورو نسبت به خرید اقدام کنند.